Scratch BC WRS eller FS WRS?

henkypenky

Ny medlem
Skulle vilja få veta lite mer om vad skillnaden på Rossignol Scratch BC WRS och Scratch FS WRS. Jag ska beställa från sport-conrad och undrar vad man får med för bindningar?

bc är väll något bredare skulle jag tro.
vad gällaer scratchbindningen så tycker jag själv att den är jätte sjön:D

Senast ändrad:
henkypenky sa:
Okej :) Någon som vet vilke som väger mindre och vilken av dom som lämpar sig mer till parkåkning?
Självklart så väger Fs mindre eftersom den har mindre midja och är mer lämpad för parkåkning.

Okej, men är viktskillnaden stor då? Vilka tycker ni jag ska köpa? Jag hoppar rätt så mycket men kör även lite offpist, och vilken längst ska jag satsa på? Jag strax under 180.

Bästa allroundskidan är nog BC, som fungerar i park, pist och offpist. Är det park du ska ha den till är det självklara valet FS. Själv har jag beställt ett par BC lagg =)

Good luck!

Okej, ska nog köpa FS. Men en till fråga.. När man beställer från conrad, så om jag har förstått rätt bestämmer man själv var dom ska montera bindningen? Men hur säger man det till dom?

När du skriver in din adress och väljer betalningssätt så finns det en liten ruta för att lämna meddelanden i. I den skriver du hur du vill ha det.

NU till i år har SC det så att om det finns två olika monteringspunkter så kan man välja det i en rullgardinsmeny. Om du nöjer dig med Modern eller Standard som de heter så räcker det. Om du vill mittmontera det så skriver du det i rutan för övriga meddelanden.

henkypenky sa:
Skulle vilja få veta lite mer om vad skillnaden på Rossignol Scratch BC WRS och Scratch FS WRS. Jag ska beställa från sport-conrad och undrar vad man får med för bindningar?
Alltså, lättats är ju att gå in på conrad och kolla själv vad man får för bindningar..
man klickar helt enkelt på Freeride --> Freeride sets --> sen scrollar man ner och ser..

"Rossignol Scratch BC WRS 06/07
a ski á la Candide Thovex

regularly: 349,00 €
[ Please choose a binding >> ] "

eller

"Rossignol Scratch FS WRS 06/07
lightweight freestyle ski

regularly: 299,00 €
[ Please choose a binding >> ]"

Där ser du alla bindningar man kan få... vilket är en jävla massa...
Dessa två bindningarna har jag kollat på..
Look PX 12 Ti Jib Wide 06/07
Rossignol Scratch Ti 140 06/07

Jag vet dock inte än om man ska köpa BC eller FS,
lutar dock åt BC då man kan få dom i 178 ... :D grymt nice skidor är det iaf

Senast ändrad:
finns det ingen Rossignol Scratch Ti 120 06/07 bindning till scratch FS skidan på SC? och en sak till, vet någon om det kommer in 181 modellen på scratch FS på sportconrad snart?? =)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp