Scratch BC

pelikan69a

Ny medlem
Scratch BC
Letar efter ett par fetare all mountain skidor med motsvarande stabilitet och fartkänsla som i Rossignols Scratch BC som kräver lite av åkaren men inte är lika tunga. Tips någon?

Scratch BC
Jag körde rätt mycket på Scratch BC för många år sedan och gillade dem, tyckte dock att de var lite fladdriga i hög fart, men lekfullheten gjorde att jag gillade dem.
Nu kör jag på Völkl ONE och de är bättre på alla sätt, roligare och stabilare men lekfulla. Så de kan vara ett alternativ om man vill han något modernare...

Scratch BC
Har själv haft ett par som på bilden, go lekfullhet men direkt livsfarlig vid hybris-fart (dock inte om man ex. är född med skidor på). Skaffade sen kring -09 ett par extrem calibre (tror extrem har nån liknande modell idag) vilka iom sin mjuka approach gav mig glädje på hela berget under flera år. Dock var de lite smala vid dump å mjuka vid potentiella privata fartrekord.

Det finns säkerligen en uppsjö av modeller som skulle passa dig. Möjligtvis kan du fynda ett par CMD-skis å ha glädje av dom, jag vet faktiskt inte :) Dra på skidtest så bör utlånarna veta exakt vad du söker om du gillar Ross Scratch BC!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp