Scratch eller teneighty?

• Trådstartare Trådstartare KOP_MINA_LAGG
  • Start datum Start datum
K

KOP_MINA_LAGG

Guest
Scratch eller teneighty?
Ja har hört att scratch-skidorna är riktigt bra, men slår dom salomon teneighty-skidorna ? Salomon eller inte salomon, det är min fråga...

Scratch eller teneighty?
inte Salomon, det är hur många som helst som kör 1080. sen beror de lite på
vad de vull ha för skida. vill du ha en lite styvare bättre pistskida ska du satsa
på 1080 men vill du åka och jibba och ha en mjuk skida så är scratchen en
dröm. sen så om du tänker åka en del offpist och så så tycker jag du ska
satsa på Scratch Bc som är 1 cm bredare än 1080 och håller dig uppe på snön
mycket bättre.
Så 1080 om du ska åka pist, Scratch om du ska jibba, Scratch Fs om du bara
åker park och Scratch Bc om du åker över hela berget.

Scratch eller teneighty?
Oki... tack för alla svar, men ja vill gärna ha fler skidtips...Men head mad_trix-skidan då??

Scratch eller teneighty?
Scratch är en mycket trevlig skida.
Grymm design och super bra i parken.

MEN jag skulle aldrig köpa en scratch efter vad mina två polare har varit med om.
Deras skidor sprack två gånger i nosen på båda ena skidan.
Dom fick nya och samma sak hände igen. Kan då även tilläggas att dom inte kör alltför hårt.

Dynastar Trouble Maker kan jag rekomendera!

Scratch eller teneighty?
Skilj på Scratchmodellerna!

Skidan som enbart heter Scratch är en mjukare (och billigare) version av Scratch fs som förövrigt är en ren parkskida, medan bc är en offpistjibbskida.

Fs, som är den varianten av Scratch som är vanligast, är alltså en ganska styv sak (för att vara en tt, allt är relativt :) ) Av din ålder gissar jag att du inte väger allt för mycket och om du är ute efter att leka i parken och inte har groteska benmuskler eller väger en hel del så skulle jag tro att du har roligast på en mjukare tt typ Schratchen (utan tillägg, eller kanske pro teen varianten) eller scotts p3.

Om du istället prioriterar piståkningen framför jibbandet så kanske en styvare sak vore vettigt, men då känns kanske inte mittmonteringen känns alltför kul istället.

Scratch eller teneighty?
scratch skidan e skönare att hoppa me....1080 skidan funkar även i pisten om du nu vill åka där.....men ja har scratch skidan....underbar........

Scratch eller teneighty?
Men va e det här hör här, 10080 och dynastar troublemaker är dom bästa park skidorna på marknaden. Fs e av dålig kvalité och alla hae dom satsa på tb dom e skit shyssta i pisten också funkar även som backcountryskida(billi). MVH
the great guy

Tillbaka
Topp