Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Se hit ni som har Mantra och Gotama.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 249965"><p>HitMe: Så kan det vara. Monterade upp en Mantra till en kund idag och den var plan. Nu är det så att vi till och med mätt skidorna idag med ett instrument som jag inte vet vad det heter på svenska. Men då var den skidan vi skulle sälja plan men däremot Gotaman som vi mätte på var kanterna 0,76 mm högre än belaget. Och stålsickel räcker inte att kontollera med. Sällan den är rak. Vi använder "hardlinjal" som det heter på tyska och nu har vi även mätt med ett riktigt instrument. </p><p></p><p>Skidnarkomanen: Ser inte med blotta ögat om skidorna är plana eller inte.</p><p></p><p>Elias-L: Så klart inte alla skidor är oplana. Men som jag skrev så var våra det dom jag mätte och slipade på. Och alla på mer eller mindre exakt samma ställe.</p><p></p><p>Och förra årets som jag slipade är ju "made in germany" så. </p><p></p><p></p><p>Men ska träffa Völkls försäljare härnere i mellandagarna och har ställt undan två skidor som är oplana så får vi se vad han säger.</p><p></p><p></p><p>//H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 249965"] HitMe: Så kan det vara. Monterade upp en Mantra till en kund idag och den var plan. Nu är det så att vi till och med mätt skidorna idag med ett instrument som jag inte vet vad det heter på svenska. Men då var den skidan vi skulle sälja plan men däremot Gotaman som vi mätte på var kanterna 0,76 mm högre än belaget. Och stålsickel räcker inte att kontollera med. Sällan den är rak. Vi använder "hardlinjal" som det heter på tyska och nu har vi även mätt med ett riktigt instrument. Skidnarkomanen: Ser inte med blotta ögat om skidorna är plana eller inte. Elias-L: Så klart inte alla skidor är oplana. Men som jag skrev så var våra det dom jag mätte och slipade på. Och alla på mer eller mindre exakt samma ställe. Och förra årets som jag slipade är ju "made in germany" så. Men ska träffa Völkls försäljare härnere i mellandagarna och har ställt undan två skidor som är oplana så får vi se vad han säger. //H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Se hit ni som har Mantra och Gotama.
Tillbaka
Topp