Se upp i backen anars kan du bli åtalad

Det där med isfläck kan man ju inte skylla på. Det är ju alltid risk för isfläckar i backen, inte kör jag in i folk för det.

Jag blev påkörd på kvällsåkningen för ett par veckor sen här i Åre, det kunde gått hur illa som helst men jag hade nog flyt. Man ser ju ofta många idioter som åker över sin förmåga, så det är bra att de har satt ut "vakter" som håller lite koll speciellt på kvällsåkningen.

"Advokat Michael Olofson försvarar skidåkaren:

- Min klient kom på en isfläck, försökte väja men misslyckades. Han var inte oaktsam och det kommer nog rätten att inse."

Jag utgår från att det ska stå: "Advokat Michael Olofson försvarar snowboardåkaren"? Det verkar konstigt om den pååkte blir åtalad. :)

Bra initiativ tycker jag. Eftersom skadorna var så pass allvarliga ska han sättas dit.

HAHAHAAAAA LOL haha sånt där händer ju hela tiden, fan vad dumma dom e som ska göra en så stor sak av det, och jag instämmer med Dr_snow, det ska vara Snowboard åkarens advokat!

eller var det norsken som halka på en isfläck och for in framför? :) hahaha *skoja*

står det inte typ överallt att all åkning sker på egen risk?

Olyckor händer ju hela tiden. Jag kan ju bara önska dom lycka till med försöken att minska på olyckorna i backen. De lär ju inte bli mindre bara för att man ska börja åtala den som orskade olyckan.

Men va fan... om man bara förbjöd sthlmarna från att åka i backar brantare än 3 grader så skulle man slippa sånt här.
Den sthmlska kroppen är inte gjord för farter över 9 km/h, utan bättre anpassad för att sitta vi ett skrivbord och räkna dollar... =)

Hare bra nu!

// Macke

Nej fan heller! Skulle hellre ta livet av mig än klä mig i såna här skrynkliga skjortor..
Jag är en sån här som ni kallar "norris" och jag bor 1,5 mil från Romme Alpin!

// Macke

Jo.. men du vet jag har sett på tv och grejer..
Har tillochmed åkt igenom sthlm några gånger, men
då kör jag alltid jättefort så jag inte råkar ut för en sån här "carjacking" skulle tydligen vara nya innegrejen i sthlm.. =)

// Macke

Åka brant kan ni säkert, ni har ju eran soptipp och träna på. Antagligen otäckt brant i vissa partier..
Men att åka brant utan att köra nån/nåt framför.. vet inte om jag kan hålla med om.. =)
Folk (ditt folk) dör som flugor i Romme Alpin, har dom inte ramlat och brutit nacken i liftspåret så har dom kört in i ett träd. Och direkt kommer det 4 Mercedes SL 500 fyllda med advokater som ska stämma skiten ur Romme för att skogen var för tät eller för att personalen inte kunde sätta på liften ordentligt..

// Macke

min pappa blev påkörd aven kille från vårgårda på snowboard, pappas 800-kronorsstav gick rätt av...han blev skitförbannad och fick ett par nya stavar, fast bara för 200 spänn...

/Jonas

Fan jag är på krigstigen känner jag..
Där ser ni! Sthlmare är inget annat än giriga kapitalister! =)
=) Och när jag säger Stockholm menar jag allt som ligger söder om Avesta.. Rena rama halv-Danmark. Man Borde lika gärna ge bort allt till Danskarna.

// Macke

Varför tror ni "norrlänningar" att ni är så jävla bra på skidor bara för att era fjäll är högre och brantare? Vi som bor söder om Avesta har förmodlingen bil eller kan åka tåg upp till er hur mycket vi vill och åka. Och förresten har vi närmare till Alperna. ;D

Du Macce, jag kan slå vad om att jag skulle komma ner för Hahnenkahm backen före dig, även fast jag är från Stockholm!

I Waterville Valley i US får man inte åka för fort i pisten för då vill en stor fet fabror blå backpolis ha ett bistert man-to-mansamtal med dig om ditt liftkortsinnehav. Om man alltså inte ger järnet, vänder jackan och försvinner... jepp, dom packar ett järn var så säker, men åker kasst.
Italienska Carabinieri dricker bara kaffe och har sina söliga spagettiplank i stället utanför cafeét.
I Åre har dom enligt uppgift stora stenhårda pistörer men med sax i stället för järn, så respektingivande!
Eftersom Sverige ska härma allt utländskt tror Gaff att vi får se allt fler liknande funktionärer allt frekventare i svenska pister.
Några tips. Åk alltid i rote. Rotekamratens uppgift är att hålla utkik efter oönskade fartstörare och utföra avledande manövrer som t ex låg tackling, lätt ojdå-tackling i ryggen, eller en hej-gammal-kompis-manöver.
Lär er hitta bra shortcuts i terrängen för att skaka av förföljare. Använd fula turistkläder som alla andra har, och håll kontakt på comradion. Plugga in profilerna på dom mest förekommande officials på berget. Fota mug shots på dom i smyg, lär dig deras scheman, men dansa inte med deras fruar...som sagt. och om skiten ryker in i fläkten, en advokat väntar alltid på dig!

...äh åk off-pist era små töntar!

JÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTE SMART ATT SKRIVA ATT STOCKHOLMARE SUGER NÄR DU SJÄLV E EN WESTER!!!

OCH FREDDE,B HAR HAN NOG ETT POÄNG DÄR NÄR HAN SÄGER ATT DOM SOM BOR I FJÄLLEN OFTAST E BÄTTRE PÅ O ÅKA ÄN VI STOCKHOLMARE

bara så ni vet =)

Sluta sncak skit om stockholmare macke, ok att dom e sämre på o åka, men resten e bara skitsnack.
carjacking, haha, va d fulaste ja hört

Men va sura alla blev då, jag måste visst ha trampat på en öm tå.. =) Men ok, Wester.. hur mycket tid åker du i sthlm då? Du hänger juh fan alltid där bergen är som högast och snöigast..

Fy fan va kul det här är.. jag bara jävlas och skojar lite med er och det bara brakar in inlägg. Ungefär som dom klassiska snowblades inläggen.. =)

// Macke

Haha, jag vet. Fett kul och ha heta diskutioner om Stockholmare, skåningar och norrlänningar. =D

Sen är frågan om jag verkligen är en norris? jag kan ta mig till din ytterdörr på under 2 timmar om jag blåser på.. (även till sälen på samma tid). Så jag bor inte så långt norrut =)

// Macke

va bra att du kan ta dig till min ytterdörr på 2 timmar, och till sälen för den delen, o sen är frågan om jag verkligen är stockholmare

Ja, den frågan kvarstår.. Det var ett antagande med tanke på att du försvarade "dom" =)

Sen har du skrivit i din profil att du bor i huddinge också..

// Macke

var bor du då, om du bara bor 2 timmar ifrån min ytterdörr kan du väl inte vara "norris" som du säger eftersom det tar över 5 timmar att komma till norrland för mig

I den enormt kriminella staden Borlänge.. Våra bankomater är de enda i landet som tar Rinkeby bankomaterna i vandalisering. Jag har aldrig påstått mig vara "norris" utan det är en kompis från sthlm som brukar kalla mig för det.. =)

// Macke

aha, alldrig hört talars om borlänge faktiskt, men om d e värre än rinkeby så e d nog jävligt krimminiellt, haha =)

Romme Alpin finns, men det är inte så mycket och skryta med..

Sälen eller Åre har lite mer utbud..

Fast jag är uppvuxen i Nybroberget, min gamla hemmaklubbsbacke. Har dunkat käpp där i mååånga år..

// Macke

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp