Selv Val Gardena...boende

ososos

Ny medlem
Halloj
Ruttnar lite på jobbet. Är sugen på att vara i Val Gardena typ 2 månader i feb/mars.
Helt amatör på sådant upplägg men kanske någon vet.

Tänker åka själv men kanske får besök under tiden. Isf löser man det då. Tar väl bilen ned och fokar på åka skidor.

Verkar svårt att hitta vettiga prisvärda boenden man hör en del andra hittar lite här och där i alperna. Har hört att man kanske måste hitta på plats. Kan bo enkelt men inte långt från centrum. Alltså, enkel standard är helt ok. Typ hos familj, enkelrum, i någons källare eller vad som. Har inget problem med att betala någon hundring per natt men inte 25papp i månaden...

Hur ska man tänka när det gäller att boka boende? Boka några dagar på typ hotell och sedan leta billigare på plats? Finns det ens eller ska jag bara glömma det?

Tacksam för all ev input!

Senast ändrad:

pd

Aktiv medlem
Ja, de är duktiga på att ta betalt i den dalen.

Har du kollat på valgardena.it? Där verkar finnas några B&B för typ €200 i veckan. Annars kolla i t.ex. Arabba på arabba.it Där annonseras om hotellrum från €12 per natt och person. Ok, du lär inte få några solnedgångar, men det är snösäkrare i mars.

ososos

Ny medlem
Thanks!
Hittade inte riktigt så billigt. Kanske är jag helt fel ute om jag tror att det går bättre att hitta på plats....?

pd

Aktiv medlem
Är säkert inte omöjligt att hitta något på plats men du kommer ner mitt i högsäsongen när många boenden nästan dubblar sina priser och de som säsongar redan är på plats. Jag hade satsat på att kontakta några av de mindre kostsamma boendena och fråga hur mycket de är villiga att sänka priset för någon som stannar 8-10 veckor.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp