sent ute, första säsongen i alperna

• Trådstartare Trådstartare janso
  • Start datum Start datum
J

janso

Guest
Tjena!

Jag har nu bestämt mig för att göra min första säsong i alperna! men klarar inte bestämma mig för vart jag ska åka, så är nu ute efter lite tips och råd om ställen som skulle passa mig!:) Jag är en kille på 20 bast som aldrig bangar bärs så för mig är det ganska viktigt att det ska finnas schysst afterski och relativt bra nattliv. Är en riktig puder jägare är man också, då offpist åkningen är absolut prio 1 för mig i backen. Ett ställe dit många andra svenskar åker, skulle ju vara som pricken över i:et om någon vet något ställe som har detta jag söker.
har tidigare varit i Valto gillade stället men känns som att byn var lite för liten för att palla en hel säsong där!
Tack på förhand, alla tips uppskattas!! ::D:D

Val Thorens är inte litet, där bor 30000 pers under högsäsong.

Ställen med många svenska säsongare och mycket fest (förutom redan nämnda VT): Bad Gastein, Val d'Isère, Chamonix, St Anton, Verbier.

Heddious sa:
Val Thorens är inte litet, där bor 30000 pers under högsäsong.

Ställen med många svenska säsongare och mycket fest (förutom redan nämnda VT): Bad Gastein, Val d'Isère, Chamonix, St Anton, Verbier.
oj då, upplevde det inte alls så stort. men vilken utav de nämnda orterna skulle du rekommendera efter de sakerna jag letar efter? förutom Chamonix, och har hört att BG inte ska ha någon vidare offpist?

Finns gott om snö och bra åkning om man vet vart man ska åka. Fördelen med att bo hos Broman är att han kan tipsa om riktigt fina åk.

ah okej, ja såg detta hos Broman och det såg ju helt fantastiskt ut med en svensk hyresvärd och någon man kan få lite tips utav, för att inte nämna de schyssta priserna!

Tja!

Verbier är deifinitivt ett av de bästa ställena. Sjukt bra åkning med extremt lättillgänglig off piste och riktigt bra uteliv samt att det kanske till och med är alpernas mysigaste by, trots att det är en förhållandevis stor by! En del väljer bort Verbier på grund av priset, vilket dock är lite missvisande då både boende och liftkort kan va billigare än till exempel Chamonix, speciellt om man jobbar lite vitt, då du bara betalar runt 6 000 för liftkortet. Dessutom är lägenheterna riktigt bra och fräscha och invånarna är väldigt trevliga.

Jag ska dit nu i vinter igen och har faktiskt plats kvar i mitt boende, skriv till mig på Facebook! https://www.facebook.com/benjamin.vestberg

Tillbaka
Topp