Serre Chevalier 06/07

sofienystrom

Ny medlem
Serre Chevalier 06/07
Någon som ska till Serre Chevalier i vinter? Säsonga eller på semester? Utökad bekantskapskrets och socialt umgänge sökes!!

Vi ska göra vår andra säsong där. Förra fantastiska säsongen som au-pairer och i år som hotellpersonal.

Vi ses?!
Lisa och Sofie

Serre Chevalier 06/07
Ska dit med UCPA vecka 8 eller 12. Någon som kan tipsa om vilken vecka som brukar vara bäst? Är vecka 12 för sent (snömässigt)?

Serre Chevalier 06/07
Hejsan!

Jag funderar på att göra en säsong i vinter, någonstans i de fransktalande alperna. Har inte riktigt bestämt var, men Serre Chevalier låter helt klart inbjudande. Vet ni om det är lätt att få tag i jobb där? Ni kanske t o m koll på lite ställen som man kan söka hos redan nu?
Jag vill inte åka ner förrän efter jul, men hoppas att det finns chans att få jobb ändå...

Har ni någonstans att bo?

Ha de! /Kajsa

Serre Chevalier 06/07
Häpp!
Vad gäller snöläget i Serre kan det variera otroligt mycket. Har man tur så dumpar det ofantliga mängder och glädjen blir total. Har man osis så snöar det lite innan jul/nyår, sedan kan det bli så illa att Kung Bore inte väljer att släppa ifrån sig någonting på flera månader.
Serre är ju berömt för sina många soldagar, och det säger sig självt att det "tar bort" lite potentiell snö-garanti. Men... man kan ha tur! Dessutom ligger det i någon slags mikroklimatzon som gör att det kan snöa som tusan bara några kilometer bort, även fast det är strålande sol just där du är. Kolla med byborna åt vilket vädersträck du ska bege dig. Det är heller inte långt till Italienska gränsen om man vill ta sig över dit och pröva lyckan..
Jag tror inte det spelar någon större roll vilken vecka man väljer att åka dit. Snön brukar inte följa våran resekalender i alla fall. Har man tur så har man... det är bara att åka ner och hålla tummarna!
UCPA guiderna har bra koll på bergen runt om hela Serre och kommer att leda dig till den bästa snön hur än vädret ser ut!

Serre Chevalier 06/07
Lkajsa sa:
Hejsan!

Jag funderar på att göra en säsong i vinter, någonstans i de fransktalande alperna. Har inte riktigt bestämt var, men Serre Chevalier låter helt klart inbjudande. Vet ni om det är lätt att få tag i jobb där? Ni kanske t o m koll på lite ställen som man kan söka hos redan nu?
Jag vill inte åka ner förrän efter jul, men hoppas att det finns chans att få jobb ändå...

Har ni någonstans att bo?

Ha de! /Kajsa
Hejsan,

jag ska jobba på ett franskt hotell och det har varit klart ganska länge. De svenska hotellen i området har fyllt sina platser sen nån månad tillbaka ungefär, men åker man ner i slutet av november/början av december så är det inga problem att hitta jobb (vad jag har hört iaf!) Åker du ner efter jul så är det nog desto svårare!

Förra säsongen arbetade jag som au-pair i en helfransk familj vilket faktiskt var kanonkul! Den familjen söker fortfarande au-pair inför kommande säsong om det skulle passa?
maila isf: agnes1350@hotmail.fr

Hoppas det löser sig till det bästa!

Serre Chevalier 06/07
Grippa sa:
Ska dit med UCPA vecka 8 eller 12. Någon som kan tipsa om vilken vecka som brukar vara bäst? Är vecka 12 för sent (snömässigt)?
vet du vad "grippa"?! om jag var du så skulle jag nog nästan satsa på vecka 12. iaf med förra årets väder och snö som informationskälla. minns speciellt v 11 som kröntes till lite av en favorit-vecka faktiskt. massor av snö följdes av strålande sol men ändå kyla.

vilken vecka du än bestämmer dig för så hoppas o tror jag nog det kommer bli. serre är ju ändå fantastiskt!

hörs o störs?!

lisa o sofie

Serre Chevalier 06/07
Hallå!
Ska åka till Serre Chevalier och vara au-pair under säsongen, så det vore kanon kul med lite utökad bekantskapskrets och socialt umgänge.

/Anna

Serre Chevalier 06/07
Funderar på att åka ner också, måste lösa bostad först bara, känner du nån eller vet något skulle jag uppskatta det. När åker du då?

Serre Chevalier 06/07
Kul att det är ett par stycken som ska ner till serre i vinter. Ska också tillbaka dit i år igen. Är det någon som är intreserad av ett jobb så kan jag ha två stycken. Ses i vinter

Serre Chevalier 06/07
Edshage sa:
Funderar på att åka ner också, måste lösa bostad först bara, känner du nån eller vet något skulle jag uppskatta det. När åker du då?
har också kollat boende i serre inför vintern men nu slutat leta då jag ska bo på hotellet jag ska jobba på. reslutatet av sökandet gav dock inte något överväldigande resultat, men endel säsongsboenden har kommit i min väg. navigera vidare på www.serre-chevalier.com vettja, alltid en bra början. kan försöka rota fram de adresser jag själv hittade och sända dig dem om intresse finns?

jag och en kompis kommer åka ner i början av december. vi flyger nog med flyme från gbg till nice o tar därifrån tåg till briancon. när o hur planerar du att åka ner?

Serre Chevalier 06/07
Tjena hej!
Jag åker själv till Serre Chevalier i januari och stannar helst hela säsongen, bara det ordnar sig med boende innan. Om någon har en plats över i en lägenhet får ni gärna höra av er!

andreas.janland@gmail.com

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp