Serre Chevalier Langley

Serre Chevalier Langley
Hej hopp!

Har fått jobb hos Langley på deras hotell i Serre o tänkte höra om någon gjort en säsong där innan? Är det lika förjävligt som alla säger eller är det skoj?

Är det någon annan som kanske fått jobb där? Hade varit kul o höras vid isåfall :)
//Julia

Serre Chevalier Langley
Tjenare Julia! Har säsongat i Serre två säsonger men däremot som skibum. Hängde båda åren med personal från Langley och den tråkiga sanningen är väl att de satt i skiten mest hela tiden. Alla trivdes bra med varandra och Serre är en helt underbar plats att vara på, så resemålet är det ingen tvekan om. Däremot så blir det oftast många övertimmar och som jag har förstått det så förväntar sig ledningen att du ska göra arbetsuppgifter utöver din arbetsroll, gärna obetalt.
Hotellet är väldigt mysigt och ligger i den bästa delen av Serre, sett utifrån uteliv för säsongare de senaste åren. Har hört att det var bra drag i Briancon för några år sedan men båda åren jag var där 15/16 och 16/17 så var det Villeneuve som gällde.

Sammanfattningsvis så får du troligast en väldigt rolig säsong men väldigt mycket jobb också. Langley har mysiga musikquiz och en trevlig bar med (kanske lite sällan) livemusik. Ledningen har fått mycket kritik de år jag var där men ändå var många i personalen nöjd med sin säsong.

Hoppas du får en helt magisk vinter bland de legendariska lärkträden🙌

Serre Chevalier Langley
Halloj!

Är sugen på en säsong i Serre Chevalier även jag. Har sökt jobb genom Langley men vet inte om jag kanske är lite sent ute?

Om jag vill hitta jobb på något annat sätt har ni några tips? Och hur fungerar det med boende om man får jobb genom Langley, finns det personalboende?

Hoppas det går vägen :)

//Elin

Tillbaka
Topp