Servitörsjobb i Val Disere 07/08 ( Langley Travel)

dijner

Ny medlem
Hej !

Nu har jag fått mitt svar från Langley Travel. Jag har fått jobb som servitör på
Grand Hotel i Val Disere från 23 NoV - 1 Maj, bara d att jag inte vet inte till 100% ifall jag ska ta det :s ...

Hade varit shysst ifall någon som tidigare säsongat i val disere kunde berätta lite kortfattat hur d e?, Har otroligt svårt att bestämma mig, det är ju en hel del kostnader innan man börjat jobba.

*Jobbar man såpass mycke att man knappt hinner/orkar åka skidor?
*Hur mycke pengar bör man ha me sig ifall man har en lön på ca 3500 sv kr varje månad?
* Framförallt ! Hur lever man där nere under en jobbsäsong?

har massa tankar å funderingar kring detta :o

What to do ?!

tacksam för svar

// nervös förstasäsongare

Skaffa ett jobb i schweiz istället så har du samma summa fast i den schweiziska valutan istället. 3500 kr......var ligger existensminimum på? Starkt jobbat av langley att kunna blåsa människor så hårt år efter år.

jag har iaf hört att det finns gott om tid till skidåkning. kan typ vara så att man ibland diskar efter frukost och ibland efter middag, så det går alltid att åka nångång på dagen. Jag har ingen erfarenhet dock, bara hört talas om det.

Skit i lurendrejeri-Langley! Helt jävla otroligt att dom fortfarande lyckas få ner folk för att "jobba lite". Är du verkligen intresserad av offpist och vill få möjlighet att åka så mycket som möjligt rekommenderar jag att du jobbar ihop pengar hemma och bara åker ner för att åka och kanske jobba litegrann bara så du får billigare säsongsliftkort etc. Alt. jobba i Schweiz som blackriverpaint skrev. Vill inte dra ner dina förväntningar men du ska veta att folket som "säsongar" för langley nere i valdisere inte är speciellt intresserade av skidåkning (offpist). Många hänger mest på viktors och super 5 dar i veckan(lätt generalisering men stämmer ganska bra). Dock inte alla men merparten. Kan vara bra att veta så att du inte blir missnöjd eller känner att du inte passar in/trivs när du kommer ner...
Jag har själv aldrig jobbat för Langley men har varit nere och gjort en kort säsong i valdisere (nov-slutet av jan.). Rekommenderar att du tänker efter innan du tar dig ner. De flesta "bummarna" är som sagt inte speciellt intresserade av seriös skidåkning.
Lycka Till!!!

.. tänk på att ha allt på kontrakt, vad du blir lovad etc, ha allt på papper!

Senast ändrad:
Är man hyfsat ung och utan arbetslivserfarenhet kan det vara uppskattat av en framtida arbetsgivare att du har ett organiserat säsongsjobb i bagaget. Om du enbart är ute efter att åka så mycket skidor som möjligt är det nog bättre att jobba ihop pengar i Sverige och sen åka ner och åka skidor "på heltid".

Jag har rest mycket med Langley och pratat en hel del med deras personal och naturligtvis skiljer det sig från person till person hur de trivs. Vissa vantrivs medan vissa lever livet. Och det finns alla typer, från festfolket till till seriösa offpisträvar bland personalen. Det är lite som vilket samhälle som helst, fast i miniatyr.

Gör vad som känns rätt för dig och lyssna inte för mycket på vad andra tycker (inklusive mig).

Lycka till med beslutet.

Tillbaka
Topp