Shaun white snowboarding VS stoked

• Trådstartare Trådstartare macke13
  • Start datum Start datum
M

macke13

Guest
Vilket snowboard spel ser mest lovande ut tycker ni?
Personligen tycker jag stoked ser överlägset bäst ut.

ja vill ha ett skidspel. inge snowboard

stoked ser bättre ut om de vart med skidor och med park

Edit: Finns så grymt många spel som ser exakt likadana ut och som tar hur lång tid som helst att göra och som är så fint gjorda att de är sjukt. varför kan man inte göra ett enda bra skidspel?

Senast ändrad:
Jag tycker helt klart Shaun White spelet ser bättre ut än stoked.
Även om Shaun White snowboarding ser rätt kasst och overkligt ut (tex första trailern) så tror jag ändå att det kan bli bra, med tanke på hur feta bergen kommer vara och hur mycket gear det kommer finnas mm.
Har bara sett en trailer på Stoked dock..

elPlomo sa:
Jag tycker helt klart Shaun White spelet ser bättre ut än stoked.
Även om Shaun White snowboarding ser rätt kasst och overkligt ut (tex första trailern) så tror jag ändå att det kan bli bra, med tanke på hur feta bergen kommer vara och hur mycket gear det kommer finnas mm.
Har bara sett en trailer på Stoked dock..
för att skidor suger

OT: shaun white såklart.

Shaun White såg nice ut. tills jag såg gameplay, helt jävla SORGLIGT dåligt. Kunde inte varit sämre, aldrig att jag payar för dedär. Stoked såg jävligt nice också, har dock inte sett gameplay än så.. och sluta grina för att det inte är skidor, vi snowboardåkare vill ju inte ha nå jävla skidor.

edit: Jo jag kommer paya för dedär :( haha, kanske är roligare än det ser ut på gameplay också, det vet man ju inte..Dom kanske fixar lite saker innan dom släpper spelet.

Senast ändrad:
Coldis sa:
Shaun White såg nice ut. tills jag såg gameplay, helt jävla SORGLIGT dåligt. Kunde inte varit sämre, aldrig att jag payar för dedär. Stoked såg jävligt nice också, har dock inte sett gameplay än så.. och sluta grina för att det inte är skidor, vi snowboardåkare vill ju inte ha nå jävla skidor.
Det är ni som inte ska gnälla.

svårt å säga med tanke på att man inte har sett gameplay från stoke... spel brukar se sjukt bra ut i trailers men inte i verkligheten sen... gameplayen från shaun white ser ju okej ut, kunde ha varit bättre... men online-delen verkar kul iaf... att man kan filma varandra, kasta snöbollar o hika runt på hela berget låter inte heller dumt.. men men..

Stoke kommer väl bara ut på Xbox 360 och inte på PS3 eller?

båda ser ruskigt sämst ut ! dels så är shaun white största tönten tycker jag. gör snarare ett MFM snowboarding !

Dels äramped2 det ända snöbrädspelet som är bra och kul! och det är sjukt att det fortfarande slår alla nykomlingar :P

peez allt för mig

Fetaste skulle ju vara EA SNOW typ. Så äre samma fysikmotor och spakar som ea skate fast man kör i backar och sånt, sen kan man snurra lite fortare, men typ 1080 om man spinner på bra, och 1260 och man chargar som fan, så det är lite mer realistiskt. Sen om man kunde ta av sig brädan och hika en curb eller ett hopp t.ex.. Det skulle vara sjukt nice.

Coldis sa:
Fetaste skulle ju vara EA SNOW typ. Så äre samma fysikmotor och spakar som ea skate fast man kör i backar och sånt, sen kan man snurra lite fortare, men typ 1080 om man spinner på bra, och 1260 och man chargar som fan, så det är lite mer realistiskt. Sen om man kunde ta av sig brädan och hika en curb eller ett hopp t.ex.. Det skulle vara sjukt nice.
håller med

JakobJ sa:
Coldis sa:
håller med
HELT RÄTT!!! skate är ju helt sjukt bra gjort

fattar inte varför det ska vara så svårt att göra ett snowboard spel med motioncapture(eller vad det heter..) som tony hawk serien....ser ju helt onaturligt ut när man åker. både Stoked o SW.

Cibbe sa:
fattar inte varför det ska vara så svårt att göra ett snowboard spel med motioncapture(eller vad det heter..) som tony hawk serien....ser ju helt onaturligt ut när man åker. både Stoked o SW.
Haha tror jag läste förut att tricken från sws är motioncapturade.

OFF-T: jhei och coldis.... det står i bannern Scandinaviens största SKIDsajt... så sluta klaga på skidåkare.

OT: stoked. dock så kommer det bara bc åkning och det verkar surt mer park och mer i stil med skate.

Stoked ser bra mycket bättre ut, med riktigt väder så det kan byggas upp pillows etc och lite goare bredare stil på åkarna. Här är lite gameplay, http://www.gametrailers.com/player/42305.html?type=

Shaun White kanske är roligt som ett spel i sig, men ser mer ut att likna amped 3 på sättet som det spelas.

men.. Amped 2 är fortfarande svårslaget. Enda parkspelet som går att spela då de förstått att man vill landa i landningarna och ha möjlighet att tweaka tricken på små sätt så mkt som möjligt.

Senast ändrad:
Cibbe sa:
hehe, kanske beror det på att det är meckigt att sätta upp den där grönskärmen uppe på berget?

Plockade upp SWS till ps3 igår och lirade ett par timmar direkt. Måste säga att jag är imponerad! Inga tramsigt omöjliga tricks, 100m hopp eller orealistiska rails som man hittar i SSX. Skön spelkänsla och många ställen att åka på. Helt klart ett spel för oss som åker bräda.

Vet inte hur Stoked ser ut men tror inte att det kommer knäcka SWS i spelkänsla och utförande.

Enda minuset är att man blir så jävla sugen på att spänna på sig bräda och dra på.

Senast ändrad:
Ever sa:
Plockade upp SWS till ps3 igår och lirade ett par timmar direkt. Måste säga att jag är imponerad! Inga tramsigt omöjliga tricks, 100m hopp eller orealistiska rails som man hittar i SSX. Skön spelkänsla och många ställen att åka på. Helt klart ett spel för oss som åker bräda.

Vet inte hur Stoked ser ut men tror inte att det kommer knäcka SWS i spelkänsla och utförande.

Enda minuset är att man blir så jävla sugen på att spänna på sig bräda och dra på.
Kan man spela som några proffs ? förutom mr white

Senast ändrad:
Svårt att jämföra SWS med andra spel då man ju kan köra med balansplattan. Inte hunnit spela så mycket än men så här långt är jag väldigt nöjd.

Tillbaka
Topp