Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Shift vs Tecton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Always-Sunny" data-source="post: 1200896" data-attributes="member: 144067"><p>Mitt velande för nästa års set-up vaknar som vanligt till liv när någon skriver i shift-tråden...</p><p>Jag söker en tur-bindning till ett par Rustler 11 (180) och Hawx XTD 120 . Är själv 175 cm, 70 kg och sulmått 292. Min åkstil och nivå är väl mellanmjölk, inte fort och aggressivt men heller inte långsamt. Set-up'en kommer primärt att användas till liftbaserad op i Alperna, alltså kortare (<1h) turande för att nå orört. Utifrån det är givetvis shift det naturliga valet MEN min fundering är om jag verkligen behöver den extra elasticiteten (shift) eller kan klara mig bra med Tecton och få dess fördelar (och slippa shift's brister och begränsningar). </p><p>Min oro med att välja Tecton är att den kommer funka för dåligt på hårt/slagigt/uppkört, dvs jag får välja mellan att tappa skidor eller riskera att knäcka knän med för hög DIN. Samtidigt har jag sett och hört folk använda sin Tecton som "daily driver" utan problem. </p><p></p><p>Vore väldigt uppskattat med input från er med mer erfarenhet i ämnet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Always-Sunny, post: 1200896, member: 144067"] Mitt velande för nästa års set-up vaknar som vanligt till liv när någon skriver i shift-tråden... Jag söker en tur-bindning till ett par Rustler 11 (180) och Hawx XTD 120 . Är själv 175 cm, 70 kg och sulmått 292. Min åkstil och nivå är väl mellanmjölk, inte fort och aggressivt men heller inte långsamt. Set-up'en kommer primärt att användas till liftbaserad op i Alperna, alltså kortare (<1h) turande för att nå orört. Utifrån det är givetvis shift det naturliga valet MEN min fundering är om jag verkligen behöver den extra elasticiteten (shift) eller kan klara mig bra med Tecton och få dess fördelar (och slippa shift's brister och begränsningar). Min oro med att välja Tecton är att den kommer funka för dåligt på hårt/slagigt/uppkört, dvs jag får välja mellan att tappa skidor eller riskera att knäcka knän med för hög DIN. Samtidigt har jag sett och hört folk använda sin Tecton som "daily driver" utan problem. Vore väldigt uppskattat med input från er med mer erfarenhet i ämnet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Shift vs Tecton
Tillbaka
Topp