Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Shift vs Tecton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1276397" data-attributes="member: 92022"><p>Har åkt en del på shift och är nöjd efter uppjustering av AFD så pjäxan inte glappar 0,5mm. Läs på hur du justerar AFD på shift för den är inte linjär utan i steg, dålig design... </p><p>Valde shift för att rädda knäna då jag åker mest i system så vikt är inte jättenoga. Stort framsteg jämfört med marker baron.</p><p></p><p>När folk pratar om tjuvsläpp på shift är det framåt och hälen som släpper? I så fall är det med mycket stor sannolikhet is under pjäxan som är boven. Shift har mycket kort vertikal elasticitet jämfört med andra alpinbindningar och 5mm is under pjäxan gör att det behövs extremt lite för att skidorna ska lossna (testat själv några gånger). När jag väl lärt mig att få bort all snö och is från pjäxan har den inte tjuvsläppt en enda gång. </p><p></p><p>Laterala elasticiteten är inte heller i paritet med vanlig alpinbindning men har inte märkt av det något i åkningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1276397, member: 92022"] Har åkt en del på shift och är nöjd efter uppjustering av AFD så pjäxan inte glappar 0,5mm. Läs på hur du justerar AFD på shift för den är inte linjär utan i steg, dålig design... Valde shift för att rädda knäna då jag åker mest i system så vikt är inte jättenoga. Stort framsteg jämfört med marker baron. När folk pratar om tjuvsläpp på shift är det framåt och hälen som släpper? I så fall är det med mycket stor sannolikhet is under pjäxan som är boven. Shift har mycket kort vertikal elasticitet jämfört med andra alpinbindningar och 5mm is under pjäxan gör att det behövs extremt lite för att skidorna ska lossna (testat själv några gånger). När jag väl lärt mig att få bort all snö och is från pjäxan har den inte tjuvsläppt en enda gång. Laterala elasticiteten är inte heller i paritet med vanlig alpinbindning men har inte märkt av det något i åkningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Shift vs Tecton
Tillbaka
Topp