Sideshow + Dynafit Radical ST 92mm skistopper

streimert

Medlem
Sideshow + Dynafit Radical ST 92mm skistopper
Är inne i valet och kvalet,,, varit det väldigt länge...gällande Dynafit + turskida som ändå går att stå på med,,,men ändå tura med i varierande förhållanden.
Jag har idag Sidestash 188cm med Duke som är kanon för offpist och kortare turer,,, annars tungt,,,
I pist med familjen och lillgrabben åker jag med Dynastar Sultan 85.
Jag är 183cm lång och väger ca 86kg. Gillar mellan stora till stora svängar med på skär,,, om det är plats :).

Att byta bindningar på mina sidestashar ser jag att det är ett alternativ med att det fortfarande är en för bredskida för att gå på tur på i flera dagar i sträck.,, (Ser man på många nere i alperna så är det ju lagg med midja 80-90cm,,, men de ser så veka ut dessa rena turskidor).
Min tanke är då att kanske gå för Sideshow (181cm) som kanske är lite tyngre än en ren turskida, men är styvare med sin metall i och tål mer åkning och som gör att jag kan ha dessa i Svenska och Norskafjällen med familjen i pisten. Det blir ju mer soft,,,Men med att sätta Radical ST (DIN 10) skulle det funka med att åka på skär i pucklar och isig pist??
Jag ser att jag vill ha en skida med rocker men som även är lämplig för min vikt och dåligt skidföre,,, för hur ofta träffar man puder....:)
Jag har idag mina marker Griffon och Dukisar på DIN 10 för att inte lösa för lätt och det verkar som en bra inställning, men vad vet jag,,,, har jag mindre i offpist så har den löst,,,

Pjäxor jag åker med är Tecnica Cochise Pro 130 samt Dynafit Titan UL.
Så lite ovanstående argument rimligt ,,,eller är jag way of??

Tillbaka
Topp