Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
sidestash elle rocker2 108
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johhha" data-source="post: 972730" data-attributes="member: 132352"><p>Hallå, är sugen på en skida till svenska fjällen, Åre/vemdalsfjällen. Har tänkt gå ett gäng turer med på dem.</p><p>HAr sett och läst en del om dessa två skidor och tycker dem verkar intressanta och inte allt för dyra. </p><p></p><p>Jag kör så mycket offpist jag kan och kommer åt och gillar skogskörning men det blir ju en hel del åk i pisten med med bra ös, speciellt då svenska snöförhållanden inte alltid bjuder till bottenlöst puder.. jag gillar att leka på skidorna men är ju ingen jibbare/parkåkare precis, men finns ett hopp inom räckhåll så tar jag det.</p><p></p><p>En sak som både skrämmer och lockar med rocker2 är att bindningen sitter "frammonterad" (heter det så?).</p><p>Har inte just kört nått på det och inte i offpisten, bara provat några renodlade parkskidor men det var inget för mig.</p><p></p><p>Som sagt, en lekful offpistskida (100-110mm) som funkar på turer och i pist (suck, detta finns ju bara i försöljningsslogans..)</p><p></p><p>Tacksam för tips/reflektioner!</p><p></p><p>Mvh</p><p>Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johhha, post: 972730, member: 132352"] Hallå, är sugen på en skida till svenska fjällen, Åre/vemdalsfjällen. Har tänkt gå ett gäng turer med på dem. HAr sett och läst en del om dessa två skidor och tycker dem verkar intressanta och inte allt för dyra. Jag kör så mycket offpist jag kan och kommer åt och gillar skogskörning men det blir ju en hel del åk i pisten med med bra ös, speciellt då svenska snöförhållanden inte alltid bjuder till bottenlöst puder.. jag gillar att leka på skidorna men är ju ingen jibbare/parkåkare precis, men finns ett hopp inom räckhåll så tar jag det. En sak som både skrämmer och lockar med rocker2 är att bindningen sitter "frammonterad" (heter det så?). Har inte just kört nått på det och inte i offpisten, bara provat några renodlade parkskidor men det var inget för mig. Som sagt, en lekful offpistskida (100-110mm) som funkar på turer och i pist (suck, detta finns ju bara i försöljningsslogans..) Tacksam för tips/reflektioner! Mvh Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
sidestash elle rocker2 108
Tillbaka
Topp