Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
sidestash elle rocker2 108
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 972741" data-attributes="member: 49358"><p>Frammonterat är väl om man sj väljer att montera bindningen framför rekommenderad monteringspunkt?</p><p>Så nej...frammonterad är den ej. Dock ska den ju monteras längre fram än traditionella skidor.</p><p>Krävs lite tillvänjning för att uppskatta den sortens montering. Det blir lite jobbigt rent psykologiskt att man har så kort nos och så mycket tail. Det blir kvickare och mer lättkört med den sortens montering. Du tappar lite grepp i pisten, då tailen ofta vill washa ut vid utgång av en sväng (tycker jag iaf) och övergå till lätt sladd.</p><p>Alla skidor som jag testar brukar jag, om möjligt, testa olika monteringspunkter. Jag kommer nästan alltid fram till samma sak. Fram=bra.</p><p>Mina chargelagg jag har nu monterade jag +2cm från rek = -7cm från mitten. När jag hade mina bibby så hade jag lätt kunnat gå ca 1-2cm fram för att få lite mer tail att jobba med vid tunga landningar. Samt när jag testade Pettitor och Opus så monterade jag dem -2,5 från mitten. SUUPERBRA!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 972741, member: 49358"] Frammonterat är väl om man sj väljer att montera bindningen framför rekommenderad monteringspunkt? Så nej...frammonterad är den ej. Dock ska den ju monteras längre fram än traditionella skidor. Krävs lite tillvänjning för att uppskatta den sortens montering. Det blir lite jobbigt rent psykologiskt att man har så kort nos och så mycket tail. Det blir kvickare och mer lättkört med den sortens montering. Du tappar lite grepp i pisten, då tailen ofta vill washa ut vid utgång av en sväng (tycker jag iaf) och övergå till lätt sladd. Alla skidor som jag testar brukar jag, om möjligt, testa olika monteringspunkter. Jag kommer nästan alltid fram till samma sak. Fram=bra. Mina chargelagg jag har nu monterade jag +2cm från rek = -7cm från mitten. När jag hade mina bibby så hade jag lätt kunnat gå ca 1-2cm fram för att få lite mer tail att jobba med vid tunga landningar. Samt när jag testade Pettitor och Opus så monterade jag dem -2,5 från mitten. SUUPERBRA! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
sidestash elle rocker2 108
Tillbaka
Topp