Sir Bacon in Da pist

• Trådstartare Trådstartare D-G
  • Start datum Start datum

D-G

Medlem
Sir Bacon in Da pist
Tänkte fråga om det är någon lycklig som har fått möjligheten att åka på den skidan från Line. När Pollard kör på den vill man ju bara HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men hur fungerar den egentligen i pist, klart man kan leka men kan man få fart?
Passar den tunga eller lätta åkare?

Sir Bacon in Da pist
Jag provade skidan idag och tyckte det var for tung o lang (183cm tror jag)...Men da ar jag ju endast 168cm och 60 kg, sa for mig verkade skidan for hard (vilket den egentligen inte ar!). Daramot var den valdigt snabb och stabil. Provade den for ovrigt i valdigt tung djup sno och pucklig, uppkord mjuk pist.

Min kompis (190, 85 kg) povade aven han skidan och hade snarlikt omdome...Det maste vara brant for att skidan ska komma tillratta. Typen ar snarare "tuta o kor rakt ner" an lekfull. Den ar valdigt jobbig att initiera i medel hastigheter. Jag hade betydligt roligare med lillasystern Elizabeth an med Bacon. Elizabeth ar en grymt kul skida...men far absolut inte vara centermonterad for da funkar den daligt i fluffet...

Sir Bacon in Da pist
Tja

Jag gör en säsong i Whistler just nu och jag kör bara på SFB.
För mig funkar den utmärkt till det mesta i åkväg, klart dom är lite svårare i pisten än i pudret, det är ju en bred skida, men sidecuten är ju bara 18 meter så det är faktiskt en ganska kvick skida.
Den är underbar i pudret iallafall, och fort går det att åka det vill jag lova. Det är när det går fort den skidan blir magisk ^^

Men som Camillschen skrev det är en skida som är byggd för fart och då funkar den utmärkt i dom flesta förhållandena.

Jag är 181 cm och 71 kg, ibland känner jag dock att jag är lite för lätt, men bara man vågar trycka på så är det ingen fara!

Cheers

Sir Bacon in Da pist
Shit vad dom måste ha styvat upp SFB till i år. För förra årets skida var väl jäkligt lättbuttrad. Känns iaf bra mjuk i tip och tail. Hörde iofs att den skulle styvas upp för att slippa delam problem osm upptod. Men att det skulle bli en stridsvagn av den visste jag inte....märkligt :P

Sir Bacon in Da pist
Har kjørt endel på SFB (årets modell) i bra pudderforhold og mjuk pist i meråker de siste helgene.

jeg er 179, 77kg.
i skogskjøringen er den morsom, pga den er veldig myk og veldig lett, og til lekfull kjøring er den også grei og morsom. men at den er bygd for fart, ja ja, da må man sammenligne med noe helt sinnsykt mjuke og lettkjørte ski ihvertfall.

lettkjørt vs tungkjørt = 10-0
fart vs lek= 0-10

det er en ski for skog, offpist-jibbing, men ikke den du velger for mange høydemeter og fart.

(dessverre kommer den bare i 182 til neste sesong også, hvis den hadde kommet i en lengde rundt 190cm hadde den nok kunne funket for en langt større "kjøre"gruppe)

Sir Bacon in Da pist
Hasse sa:
Men om du vill ha en längre skida så kommer Mothership i 195 cm ;)

//H
Den kommer nog bli riktigt fin. Ska väl vara ett mellanting mellan prophete 100 och 130. Dock har jag hört att den både ska vara tyngre och styvare. Måtten har jag inte så stor koll på men 110 i midjan antar jag att den kommer att vara.

Sir Bacon in Da pist
Jag funderar på att skaffa SFB. Jag har snackat med min lokale handlare om hur man skulle kunna liva upp den. Han anser att jag med min ringa (vikt ca 70kg) bör ha duck-stance. Jag tänkte köra på det för att lättare få upp skidan på kant och för att kunna köra på innerskidan. Vilket är ganska relevant om man vill ha rena skär. Jag kommer att åter komma hur deta går :D

Maybe it's shit maybe not

Sir Bacon in Da pist
Det är en grym skida!!! Riktigt grym.... Funkar bra på det mesta ställen så....

//H

Sir Bacon in Da pist
När plockar man fram lillasyrran då elisa...hon är kortare,mjukare,mindre bredd :P
Är det mer en "pillow/butters" skida som är gjord för lek men inte åka hårt på?
ÄR så nyfiken på båda skidorna att det pirrar i magen, som första gången jag såg Hendryx!! :D

Sir Bacon in Da pist
sfb, e den roligaste skida jag kört på men styv tycker jag då rakt inte att den e. funkar sjukt bra i pist sålange det e hyffsat mjuk, åkte park med den idag vilket också var vansinnigt kul. stabil och fin i pudret också och väldigt leksugen blir man med dom under fötterna!

Tillbaka
Topp