Sir Francis bacon eller chronic?

Landsten

Medlem
Tjäänare!

Som rubriken lyder, Ska man köpa Sir francis eller chronic?
Ä 180, väger 80 pannor och åkt skidor sedan jag var 7år.

Kör mestadels park men i år har jag tänkt att jag ska lära mig kötta ordentligt i offpisten också.
Kommer bli 1 vecka i sälen 1 vecka i åre och en i Hemsedal. Sedan lite strödagar här och var.

Vilka tror ni kommer passa mig bäst?
Vill att skidan ska leverera ordentligt i parken, ha helt ok pistegenskaper och flyta bra och varamycket llekfull i offpisten.
kom gärna med andra förslag också.

landsten

Va ju lite olika skidor du hade tänkt dig... Men köp Line Blend.. Är samma skida som Chronic men 100 midja.

OlofM sa:
Va ju lite olika skidor du hade tänkt dig... Men köp Line Blend.. Är samma skida som Chronic men 100 midja.
Är medveten om det, vet kininet vilket håll jag ska välja ;)
De var en bra ide, tycker dock inte dom känns så lekfulla, eller har jag fel?

Hmm, har ju inte provat dom själv, fast har köpt ett par själv faktiskt. Efter har klämt på dom nu hemma så tycker jag väl att lekfulla är just va de är! Inga chargerskidor, alltså lägga ettor ner för branter och hoppa gigantiska klippor, men de är ju inte chronic eller bacon heller.

har kört på blend några gånger, sjukt mjuk och poppig skida, Den är typ som en parkskida som man kan ta ut i skogen/ på berget också, lite smal för att kötta offpist tycker jag, men jag är ju van vid 115 i midja också

Om du vill att dina skidor ska vara bäst i offpisten kör på FB och om du vill att dina skidor ska vara bäst i parken kör på Chronic, om du inte kan välja så kör, som det redan nämnts, på Blend.

Valt bort francis bacon nu, så de står mellan chronic och blend.
Jag åker ju mest i parken och puder då och då, känns som man förlorar på att välja blend? för park egenskaperna känns sådär.. chonic känns som att den fngerar nästintill lika bra i offpist men mycket bättre i park eller bvad säger ni kunniga?

Kör du på chronic så blir du mer bunden til parken. Blend funkar till bägge delar då den är lite bredare som nämts tidigare!

Det är iaf så jag valde mellan de två, samt så kan du ha i åtanke att Harlaut kör på en skida liknande Blend (Armada al dente) och de ser ut som att han klarar sig allt mer än bra i parken.

Blend och Chronic ska ju vara typ samma skida. De använder samma film för att beskriva produkterna. Midjemåttet som ska vara den stora skillnaden. Så Blend skulle ju kunna vara ett alternativ.

Tillbaka
Topp