Det är ett område på 3x1,5cm ni pratar om, hela tån är inte i gummi... Underskatta inte den lilla gummibiten, den är bra mycket smartare än man tror, och ja, det fungerar faktiskt! felix, du får helt enkelt leka ung rebell utanför skidbacken och hålla inne på sparkandet!
Och man behöver inte ha toksmala fötter för att funka i Kaos och Pro Model. Jag har själv väldigt okomplicerade och smala fötter (~96mm om jag har formgjuten sula under). Både FullTilt och Dalbello sitter grymt bra på mig, samt även Kaos och Pro Model. Visst, det är mycket mjukt material och allmänt fluffigt vilket gör att det inte känns tajt och hårt som med vanliga pjäxor, men om man inte har väldigt smala fötter som kräver extremt tight passform är de både riktigt bra pjäxor.
Jag har så pass smala om enkla fötter att jag kan sticka ner fötterna i ett par Salomon X3-pjäxor (dvs. butiksrace med flex 130) och de passar perfekt. Likaså med de Ghostpjäxor jag kör med, de satt perfekt utan värmning, och det är inte stora pjäxor direkt!