Ska ja Köpa?

adamreivant

Ny medlem
Ska ja Köpa?
Jag funderar på att köpa ett par Dynastar Trublemaker nu på sommaren.
jag har sett alla 08 modeller och tycker specielt att trublemakern blir ruskigt ful!
priset ligger nu på 3500 kr för dom säljer ut dom, så ska ja köpa dom nu eller ska ja ta och köpa ett par av någon modell nästa år?

Ska ja Köpa?
Köp 06/07 modellen då den är så pass myckt billigare, förändringarna blir ändå inte radikala.
Då kan du också kosta på dig ett par bra bindningar.
Jag tror att du inte att du är en så pass erfaren skidåkare att dom kommer känna någon skillnad så därför är det bästa att köpa dom billiga skidorna som säljs ut nu.

Senast ändrad:
Ska ja Köpa?
Detta års troublemaker har blivit aningen bredare bara, så det är nog ingen större skillnad mellan dom. Köp 07 modellen om du tycker den är snyggare + att den är billigare så att du kan lägga mer pengar på en bättre bindning som CrashX säger.

Ska ja Köpa?
jeppenator sa:
varför köpa efter utseende?

trubelmakern är ju en skön skida så köp den om du vill.. de är ju bara du som kan bestämma
ja men asså eftersom 2007 modellen e billigare och som alla säger så kommer 2008:an inte bli så mycket bättre, så då väljer jag bara den som ja tycker e snyggast ;P

Ska ja Köpa?
jeppenator sa:

trubelmakern är ju en skön skida så köp den om du vill.. de är ju bara du som kan bestämma
Jeppenator du bryr dej väll om vad du har för kläder i backen, oo om man har snygga skider så är väll de som att ha snygga jackor, I guess!
Fasst de viktigaste är ju att dom är bra att åka på tykker ja!
//Erik

Senast ändrad:
Ska ja Köpa?
Erikkkk sa:
jeppenator sa:

Jeppenator du bryr dej väll om vad du har för kläder i backen, oo om man har snygga skider så är väll de som att ha snygga jackor, I guess!

//Erik
ord!
men å andra sidan så är det viktigare att en skida är bra än att den ser bra ut! för om en jacka kanske inte är så bra fodrad lr inte håller så bra så kan man ju alltid ha mer kläder under och laga den. Men om en skida är lite för smal och du ska åka i djup pudersnö... kan du bara limma på några kanter så den blir bredare då...?

Ska ja Köpa?
Bjorsberg sa:
Erikkkk sa:
jeppenator sa:

//Erik
ord!
men å andra sidan så är det viktigare att en skida är bra än att den ser bra ut! för om en jacka kanske inte är så bra fodrad lr inte håller så bra så kan man ju alltid ha mer kläder under och laga den. Men om en skida är lite för smal och du ska åka i djup pudersnö... kan du bara limma på några kanter så den blir bredare då...?
Ja men toublemaker 07 är ju riktigt bra skida, och den e snygg... plus att ja åker mest i parken o inte i pudersnö.

Senast ändrad:
Ska ja Köpa?
Yngre_93 sa:
Bjorsberg sa:
Erikkkk sa:

//Erik
ord!
Ja men toublemaker 07 är ju riktigt bra skida, och den e snygg... plus att ja åker mest i parken o inte i pudersnö.
ja men de var inte det jag syftade på! om du läser allt förstår du!

Ska ja Köpa?
Bjorsberg sa:
Yngre_93 sa:
Bjorsberg sa:
ord!
Håller med bjorsberg. Tycker att kläder är inte samma sak som skidor. Du kan ju ha fula skidor men dom är bra men du vill väll inte ha fula kläder...
Kläder köper man för att se bra ut och de är nått man gillar att använda, typ en oakley jacka. men skidor kan va snygga men spricka,gå av eller vad som helst som är dåligt och då vill man ju inte ha dom även fast dom va snygga.
Du köper ju inte en ful jacka även fast den är bra, då köper du hellre nån snygg jacka och tar på dig mer kläder under.

ps. köp tm 07 för priset istället

Ska ja Köpa?
Bjorsberg sa:
Yngre_93 sa:
Bjorsberg sa:
ord!
jag vet :P

Ska ja Köpa?
Davidson sa:
Bjorsberg sa:
Yngre_93 sa:
Håller med bjorsberg. Tycker att kläder är inte samma sak som skidor. Du kan ju ha fula skidor men dom är bra men du vill väll inte ha fula kläder...
Kläder köper man för att se bra ut och de är nått man gillar att använda, typ en oakley jacka. men skidor kan va snygga men spricka,gå av eller vad som helst som är dåligt och då vill man ju inte ha dom även fast dom va snygga.
Du köper ju inte en ful jacka även fast den är bra, då köper du hellre nån snygg jacka och tar på dig mer kläder under.

ps. köp tm 07 för priset istället
Bra sagt :D
det blir TM 07 :D

Senast ändrad:
Ska ja Köpa?
ok fan... nu fanns dom inte ;(...
men funderar endå på ett par troublemaker 08 nu :P.
så e dom bra tror ni? jag vill veta allt :D

Senast ändrad:
Ska ja Köpa?
Yngre_93 sa:
ok fan... nu fanns dom inte ;(...
men funderar endå på ett par troublemaker 08 nu :P.
så e dom bra tror ni?
varför just troublemaker?
det är väll inte så att dom är bästa skidan? eller?
tänkte mäst på eftersom du tycker dom är fula och undrar bara varför du ska just troublemaker?

Ska ja Köpa?
ja men asså jag tycker att den skidan passar mig perfekt men ja tyckte att den va skit ful asså 08 modellen. men sen när 07 inte fanns kvar så tänkte jag att den inte va så ful endå :P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp