Ska köpa nya boots, köpråd.

c014

Ny medlem
Hejsan

Jag har testat snowboard ett par gånger, och finner det extremt roligt.
Och jag tänkte att det är dags att börja köpa lite egen utrustning, och det känns som att ett par boots är det som är viktigast att ha ett par egna först (snowboard kan jag låna gratis).

Och jag tänkte köpa ett par nu under sommaren, eftersom de då är reapriser på dem.
Står och väljer mellan dessa:
Ett par burton serow
http://www.junkyard.se/mega/product.aspx?pid=23050&acid=32897

Och ett par nitro.
http://www.junkyard.se/mega/product.aspx?pid=27541&acid=38749

Jag är som sagt nybörjare, och är inte särskilt bra på att åka. Är något av dessa märken bättre än det andra?
Är detta helt fel boots för mig? något annat jag ska tänka på?

burton gör bra boots, dock är nog serowen för styva för dig. antar att du vill ha lite allround och serow är för puder.

Okej, då skippar jag serowen. Men Nitro? är ett erkänt märke väl?
Har du någon erfarenhet av nitro?

jag säger så här , beställ fan inte från internet , du tar dig till en affär där dom säljer boots sen provar du dig fram ! Shit i märket utan du köper dom som sitter bäst ! Jag köper alla mina boost på oneoff i sthlm där jag provar mig fram , dom ger bra hjälp killarna i affären också , sen formjuter dom också sulan åt dig efter du har kört in dom !! DOm har även rea nu !

Om du inte kan ta dig till sthlm så leta efter an affär där dom säljer boots någon annan stans !

Jag håller med Pohjo.. Det är väldigt viktigt att få prova lite olika modeller, så du hittar just den modellen som passar din fot bäst. För det är som du säger, bootsen är den viktigaste delen av utrustningen, det anser jag iaf. För har du en sko som inte sitter riktigt skönt kommer du åka omkring med onödig smärta. Att beställa över internet utan att kunna prova först, är en dum chansning... visst du kan ha tur och få tag i en modell som passar dig klockrent, men jag tycker att det är en onödig risk att ta.

Mvh/Jonas

jag går i samma tankar som c014.
tänker på det att, visst, bootsen kan ju sitta som gjutna i affären och verka bäst då.
men det går ju inte att veta hur dom kommer att vara i backen? för det är ju just där det är som viktigast att de sitter bra osv.

sen är det någon från gbg som har koll på vilket ställe som har bäst koll sånt här ? liksom visst, det finns ju många bra ställen men vilket är bäst ?

jag beställde då från nätet och då funkade allt bra med bootsen, men man kan väl ha otur antar jag.

hej.....så gott somm alla innerskor formar sej mer eller mindre efter fotens form.
ju dyrare skon är desto bättre innersko...asså formar sej mer efter din fot.

det allra viktigaste e storleken....köp inte för stort....tårna ska ligga emot fram när du står med raka ben.

När du åker så töjjer sej innerskon och du kommer inte känna av tån....:-)

Har sålt ca 60 par boots...och under de 15 år jag själv åkt alldrig blivit besviken med detta tankesätt.

Ps...man har inte tjockare strumpor än vanliga strumpor när manb åker så det behöver du inte ta hänsyn till när du väljer storlek.

Boots kan man ha upp till 4-5 år.....så jag skulle rekomendera nått som e lite dyrare strax under top skiktet.

Å så tar de ungefär 2-5 dagar att köra in dom.......formgjuten sula gör att dom kommer sitta som klistrat...utan att du behöver snöra fast dom för kung och fosterland.

Lycka till nu..........................Jacob

PS ONE OFF e bra på boots.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp