Ska köpa nya goggles!

Ska köpa nya goggles!
Cattade med xtremegoggles.se på msn i går kväll å dom skulle få in -09 Oakley i slutet på denna vecka eller början på nästa.

Ska köpa nya goggles!
Tror starkt på fire iridium och h.i. yellow.
Kör på den setupen själv. Har dock uppenbarligen kanska känsliga ögon då jag bara använder H.I. yellow vid extremt dåligt ljus/kvällsåk, och kör fire iridium alltid annars. Fire iridium har f ö sjukt bra kontrast i dåliga förhållanden...

Sen ska man tänka på var man åker också. till svenska förhållanden tror jag en persimon-lins funkar till allt, medans i alperna är starkare grejjer ett måste.

En annan riktigt bra lins som konkurrerar med Fire Iridium är Gold Iridium, jag kör den i solglasögonen och är grymt imponerad av användningsområdet för den linsen! Sen ändrar den inte färg utmed sidorna heller utan är konsekvent orange.

Ska köpa nya goggles!
Nojlas sa:
Tror starkt på fire iridium och h.i. yellow.
Kör på den setupen själv. Har dock uppenbarligen kanska känsliga ögon då jag bara använder H.I. yellow vid extremt dåligt ljus/kvällsåk, och kör fire iridium alltid annars. Fire iridium har f ö sjukt bra kontrast i dåliga förhållanden...

Sen ska man tänka på var man åker också. till svenska förhållanden tror jag en persimon-lins funkar till allt, medans i alperna är starkare grejjer ett måste.

En annan riktigt bra lins som konkurrerar med Fire Iridium är Gold Iridium, jag kör den i solglasögonen och är grymt imponerad av användningsområdet för den linsen! Sen ändrar den inte färg utmed sidorna heller utan är konsekvent orange.
tycker att black iridium är den bästa av de riktigt mörka linserna, ligger mitt emellan gold och fire. dessutom är den snyggast imo. emerald är ju relativt ny och har inte provat den, men den är jäkligt snygg och jag tror den är ganska likvärdig.

Ska köpa nya goggles!
Hade tänkt införskaffa mig nya goggles. Är inte så värst duktig åkare men känner att jag ändå skulle behöva ett par "riktiga" goggles. Då jag befinner mig i London har jag såklart varit runt o kollat i "alpinaffärerna". Ramlade in på en av Oakleyaffärerna och fick upp ögonen för Oakley Crowbar med White/Black Iridium lins. Vad jag förstått så ska den fungera bra som en allroundgoggle?
Letar alltså efter en allroundgoogle+lins som funkar bra med hjälm (antagligen R.E.D. Trace).
Värt att veta kan vara att jag kommer tillbringa 2 veckor i de svenska fjällen, och 2 veckor i alperna. :]
Jag kanske är helt ute o seglar, så skulle gärna behöva lite tips o råd på vilka andra goggles det skulle kunna finnas, eller om det är ett bra val! :)

/Raaz

Senast ändrad:
Ska köpa nya goggles!
Jag kan säga så här; JAg har alltid kört i såna där standardlinser som finns på vanliga billiga scott etc. Inför förra säsongen köpte jag ett par dr.zipe istället med vanliga, lite mörkare lins och en rejält ljus gul lins. Jag trodde i min enfald att jag skulle hålla på och byta mellan dem men första dagen jag åkte var det lite mulet så körde gula och har aldrig bytt tillbaka. Jag älskar de gula även när det inte finns ett moln på himlen och solen steker över ett utbrett alplandskap.

Tillbaka
Topp