ska köpa skidutrustning??

razzeno12

Ny medlem
Tjaa!!...ja tänker köpa skidor till nästa år....är beredd att lägga ut 6000 på skidor och pjäxor!!.....åker egentligen bräda, åkte skidor när ja va liten..så ja kan åka!!...jag vill hoppa på skidorna så nått annat än twintips e inte aktuellt!!...vill ha förslag på pjäxor och skidor som är bra att hoppa med, behöver inte vara de värsta!!....HJÄLP!!!!!

salomon 1080-pjäxorna funkar perfekt för hoppning. kostar också bara 2600. salomon 720-laggen lär funka perfa för dej. har ingen koll på priser och längder på dessa, men dom är hyfsat mjuka o passar till nybörjarn. dra ner till alpingaraget på birgerjarlsgatan, där finns både laggen och pjuxen. snacka med personerna där om du är osäker på nåt.

lycka till

K2 Fujative finns grymt billiga så de borde passa in i budgeten och är en kompetent jibberskida av den lite mjukare sorten. Ta sen alla pengar du har kvar och gå till en boot fitter så får du ett par pjäxor som passar dig.

det där med skidor beror ju väldigt mycket på hur du vill ha dom/hur du kommer åka. Även om du ska hoppa finns det ju andra gerjer som kan lite kul att tänka på innan du bränner pengar. Som om dom ska va bra offpistskidor, om dom ska va bra i pisten eller om det bara är parken som räknas.

köp först ett par bra pjäxor som passar din fot. om du har pengar kvar så kolla in ross scratch, k2 fujactive, 720, dynastar trouble maker. räcker inte pengarna så köp begangnat... eller hyr till en början.

Om jag skulle köpt ett par skidor nu som jag skulle kunna använda tills nästa säsong skulle jag nog gått in på REA som är just nu. Om du vill ha ett par mycket bra och godkännda skidor ska du givetvis satsa på Rossignol Scratch för endast 2800:-. men sedan kanske du vill ha ett par andra och då är mitt råd
1.Scott P3
2.Rossignol BC
3.Kanske ett par Salomon Pocket Rocket om du vill ha ett par som e bra i offpisten med

Du ska helt klart köpa ett par skidor på rean nu!!!! De skidor som har nämnts är alla mycket lämpliga, men det känns som att du är en person som bara kommer köra park och vill därför ha en mjuk skida... Skit i Pocket Rocket och Scratch BC... Satsa på P3:an, Fujative, Troub.Mak., 720, Völkl Expression. Alla relativt billiga och mycket bra för dig som söker ne roliga skida att hoppa med! Du kan sedan i vinter skaffa dig ett par ordentliga pjäxor och lägga lite mer pengar på dem!

Jag rekomenderar verkligen p3.
Har testat 1080,scratch fs och MoJo och ingen av dom har kännts som mina egna p3:or, sedan att man med p3 kan komma undan riktigt billigt är ej helt fel.

Så satsa på p3!

Tillbaka
Topp