Ska vi höja nivån?

freeride_nu

Aktiv medlem
Ska vi höja nivån?
Hej!

Det här kanske är lite gnälligt men ändå ...

Det här forumet har tidigare varit mycket seriöst och sakligt och man har kunnat hitta info om det mesta om man frågar men under den senaste månaden tycker jag det har spårat ur lite. Man kanske inte tycker att det är så farligt men jag tycker det är tråkigt att läsa uppdateringar i vissa diskussioner som bara handlar om att den ena är ballare än den andra...

Visst kan och ska man ha överseende till en viss grad men tänk om det är så att nån som kommer in här och undrar nåt och som inte känner sig så ball inte bryr sig om att skriva för att han/hon bara tror att man får stöddiga kommentarer tillbaka... och plötsligt har vi tappat nån som skulle kunna lära sig massor av de som finns här som faktiskt är väldig duktiga....

Det finns naturligtvis de som är värre än andra men vi hjälper ju till genom att svara
på dessa personers inlägg! Jag har också gjort mina fel men från och med nu är det slut på det. Om nån frågar efter offpist i Sälen ska jag aldrig mer kommentera det med att det är ballare i alperna bara för att visa att jag minsann har varit där, det är ju inte det den personen vill veta eller hur?

Klart vi även ska diskutera saker men då får det vara relevant, att det är bättre i Alperna än i Sälen är väl knappast nån som tvivlar på!

Slutligen vill jag uppmana alla som skriver frågor att först läsa igenom tidigare inlägg det är en hel del frågor som återkommer ...

Summa:
Är du duktig och ballast i världen, visa det genom att dela med dig av dina kunskaper och uppmuntra andra i deras åkning, det viktigaste är väl ändå att alla har kul på snön oavsett hur bra man är ???

Ska vi höja nivån?
Det där inlägget tror jag behövdes... vet själv att jag har varit lite oseriös på sistone...

Har själv varit med och diskuterat från början och tycker att nivån har sjunkit längre och längre ner... fast det kan ju även bero på att man har diskuterat det mesta som är intressant... i vissa fall har diskussionen kommit upp igen... och då är det nästan alltid någon som skriver och tipsar om att det står på ett annat ställe... och diskussionen tar slut eller fortsätter på ett ohövligt vis.

Har själv inte så mycket vettigt att skriva nuförtiden... men det är i alla fall bigjump-tävling för snowboard, skidåkare och snowblades åkare på Vemdalskalet och Björnrike i påsk...

Kan vara intressant att ta upp eftersom det inte är någon speciellt stor tävling... så man behöver inte skämmas för att ställa upp.

Ska vi höja nivån?
Har i det senaste inte ens orkat titta på inlæggen, eftersom de flesta bara innehållit "skitprat" och ovæsentligheter.
Lite mer seriositet skadar inte, detta innebær INTE att vi måste vara øverrens om allt! Dessutom struntar jag ganska mycket i om någon skriver att: "jag hoppar fetast av alla"...

TelisKatta

Ska vi höja nivån?
Ditt inlägg är nog det klokaste som skrivits här på ett tag nu. Jag tror nog de flesta håller med dig.
Let´s get it back together!

Ska vi höja nivån?
Håller också med, och har klagat på fenomenet stöddighet tidigare, och fått både trevliga och tykna kommenntarer tillbaka. Nu till ngt annat. Jag har som tidigare nämnts inte varit här på länge och tänkte bara säga det att det är inte så konstigt att frågor återkommer, det finns numera ca 200 st inlägg(eller mer)och de flesta har varken tid eller lust att läsa igenom dem, iallafall kommer jag det..

Ska vi höja nivån?
Detta inlägg som han skrev nu tycker jag stämmer även nu.

Kanske problem som han tar upp i sitt inlägg inte är dem problem vi har just nu i vårat forum, men dem är väldigt snarlika.

Därför tycker jag att vi kanske kan börja följa denna man/kvinna åsikter för dem var vettiga.

Senast ändrad:
Ska vi höja nivån?
DanneK sa:
Martiiin sa:
Dannee sa:
instämmer helt och hållet :) !
jag med! =)
Jag är med
Ett sätt att höja nivån i forumet är att inte skräpa ner med värdelösa inlägg som "instämmer", "jag med" och "jag är med" eller lyfta 8 år gamla trådar.
Ta er istället tid att författa ett välskrivet inlägg/skapa en ny tråd som innehåller genomtänkt läsning som man vill läsa.

"-If you have nothing to say - say nothing!"

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp