Bloodymudda
Medlem
Skada, tips idéer?
Innan denna sessongen har jag spelat mkt hockey men har tyckt att skidåkning är kanske snäppet roligare. Men mina föräldrar ville att jag skulle ge hockeyn en sista chans så sommartränade med laget som vanligt och gick på is, kändes nästan som att jag hade fått tillbaka glädjen i det. Men på en tränings match mot en lag från tibro så hände de omöjliga. Jag skulle tackla en kille som hade pucken men när han är precis framför mig så slänger han sig framåt/trillar så han glider på isen och jag kommer i ganska bra fart och hans axel träffar mitt ben (hinner inte reagera att han trilla). Så jag bröt båda sidorna på fotleden och skenbenet, så jag opererades samma dag och fick 8 spikar och en platta i benet (ca 30 stygn på de). Gick sedan 2 veckor med gips--> 4 veckor med stövel--> yttligare 2 på kryckor. Har nu gått ett tag sen dess och jag har tränat på bra enligt mig då, åkt lite skridskor för hatt få upp stabiliteten i foten, har även gått hos sjukgymnast minst en gång i veckan. Men igår när jag prata med min sjukgymnast så sa han att jag inte får hoppa/raila/åka puder/skog enbart pist. Ganska surt känns de som, men undrar nu om någon har erfarenhet inom fotledsfrakturer. Kan man tejpa foten och köra endå? Sjukgymnasten sa även att foten kan vara mer skör när jag har massa spikar å så med?
Mvh/ En kille som är trött på livet!
Mvh/ En kille som är trött på livet!