"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). Skador o skydd! | Freeride

Skador o skydd!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

sannaa

Ny medlem
Skador o skydd!
Tja!
Jag håller på å skriver ett projektarbete om snowboardskador och utrustning. Jag tänkte höra om det är någon som saknar något typ av skydd? täcker marknaden behovet? är skydden som finns idag bekväma? hur är egentligen attityden till hjälm och ryggskydd?

hej hej!

Skador o skydd!
Tjenare

Jag saknar inte direct nått skydd och jag trivs faktiskt med dom jag har...
Jag kör med både hjälm och ryggskydd och jag måste säga att hjälm är något som nästan alla har nu för tiden i alla fall dom som är bra på att åka och gillar att hoppa och ta sig utanför backen...
men jag måste säga att ryggskydd är inte lika vanligt men jag tror att det kommer mer o mer...
trivs riktigt bra i bägge så... jag försöker få min akompissar att fatta hur skönt det är.. i alla fall med hjälm..

ha de fint o lycka till//Robin

Skador o skydd!
kanske skulle va bra med nå för nacken.. men det blir nog svårt o lösa utan att det vblir stelt... men platta o hjälm har man alltid!

Skador o skydd!
Innsidan av lår skydd för branta långa ankar liftar vore nått, och rygg skydd för folk över 190cm som sitter bra, hjälmar för tjockskallade personer......
Kör utan skydd finns inga som passar mig bra, skulle kanske köpa om det fanns det....

Skador o skydd!
Lika som ovanstående sagt så funkar det bra med de skydd som finns idag för de flesta. Attityden emot hjälm och ryggskydd har förändrats från att vara enbart småungar som kör med hjälm till att alla idag köper hjälm. Även ryggskydd är något man börjar se mer och mer att det säljs till sportlovsfirare.
Av de jag känner så har vi lyckats få alla som åker att köra med hjälm och köpa om de inte hade innan, ryggskydd däremot är de aningen sega med.
Snowboardåkare brukar ofta bryta handleden, vissa löser det med att köpa handledsskydd. Istället för att bryta handleden så bryter du armen. Tyvärr finns det någon som redan undersökt detta, en handske där du klämmer åt en pinne som ligger i handen. Låter kanske lite konstigt men orkar inte riktigt förklara, hansken heter Hestra OPX by Dr. Ullman om jag inte minns helt fel.

Men visst, så som deza säger, nått skydd för insidan av låret när man står i en vertikal ankarlift hade varit trevlig.

Skador o skydd!
Jag har problem med en axel som har en tendens att hoppa ur led lite då och då. OCh vad jag vet finns det inga skydd mot detta om man bortser från sjukt otympliga ishockeyskydd. Så ett bra skydd som skyddar axel och nyckelbensfästet hade varit bra.

Skador o skydd!
Jag kör för närvarande med endast hjälm som skydd. Lite senare i år kommer även ett ryggskydd inhandlas.
Dessa två skydd tycker jag räcker mer än väl, man vill ju framförallt känna sig smidig i backen och i hoppen.
Dock skulle ett skydd för insidan låret, som tidigare talare påpekat, vara utmärkt.

sulan83:
Har du tittat på vanliga idrottsskydd?
Spelar handboll, vet att det finns flera skydd som täcker skador liknande dina.

Skador o skydd!
Jag har inget skydd alls! dem är så j*vla dyra!!! Hade jag mer pengar eller om de sänkte priset så skulle jag betsälla en hjälm

Skador o skydd!
Måste bara göra ett litet inlägg om en liten spaning från Whistler 2004.

Det var väldigt få som körde med ryggskydd jämfört med i skandinavien, men nästan ALLA svenskar som var där hade ryggskydd, så det går nog mode i sånt också. De jibbare som körde hårt körde nästan uteslutande med hjälm+munskydd. Dvs samma skydd som boxare har typ, för att du inte ska bita/slå sönder tänder, käke, tunga om du slammar hårt med hakan i bacekn eller i knät. Det skyddar också mot hjärnskakning då det blir ett litet dämp i munskyddet innan du biter ihop. Jag fick hjärnskakning av att slå i haken förrförra säsongen och had ejag haft munskydd så hade det ju dmäpad lite i alla fall. Läst en del amerikanska tidningar där en del pros pratar varmt om att köra med munskydd.

Lycka till!

Skador o skydd!
som tilläg till tidigare inlägg:

Som jag ser det idag kör många extrema åkare som kör smala korridorer med crosshjälm likadant i boardercross för att skyda ansiktet, en hjälm med något skydd för ansiktet som är framtagen för skidor/snowboard vore ju fint, det räcker möjligvis med något tunt (liknande det många kickers har i NFL) skydd iställer för det stora som crosshjälmar har.

Vet inte om det finns så stor marknad men iom att folk använder hjälmar från cross så borde man ju kunna utveckla dem.

/möjligt att det redan finns, jag har inte letat efter det/

Skador o skydd!
crilleus= de är nog värt att lägga ut 1000kr på en grym hjälm istället för att riskera att du aldrig mer kan åka skidor.
jag åker mer skidor nu är snowboard men ja kom ihåg att jag gjorde svanskotan och ru´mpan. kom ihåg att ett ridmärke vid namn ap tror ja hade ett svanskotaskydd men inget för rumpen. / sanken

Skador o skydd!
Jag började köra med hjälm förra året. Faktiskt så upplever man det ganska behagligt fast man i början tyckte att det kändes lite löjligt. Fat det kom man över rätt snabbt.

Helt klart värt att skaffa en.

Skador o skydd!
Jag skulle vilja ha ngt skydd till fotlederna. Har pajat dom så mycket när jag spelar fotboll så att jag ibland knäcker dom nu utan att göra ngt särskilt när jag åker. Har löst det med att köpa de hårdaste skorna, men de mjuknar ju rätt snabbt. Vad gäller ryggskydd så är jag inte ensam om att skada ryggraden trots att jag haft det på mig. Fast det har nog räddat mig ibland oxå...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp