Skador

hyperunge

Ny medlem
Skador
Snälla ni som åker snowboard svara bara en snabbis på frågorna:
Har ni skadat er någon gång när ni åkt snowboard?I så fall vad skadade ni då?

Skador
Tjenna hyperunge!

Min lista: Knäckta revben ett par gånger, diverse stukningar, komprimerat ett par diskar i ryggen, slitit sönder ett par ledband i ena axeln, massor av blåmärken m.m. Har haft turen att aldrig bryta något..

Pain is only weakness leaving the body!

Ha det!

Skador
Är de inte så att man är skadad om man åker snowboard??

Jag vet det var rätt oseriöst men det var så inbjudande att jag inte kunde låta bli...

Trevlig sommar!

Skador
Har lyckats med vad jag själv diagnostiserat som spricka i högerarmen, kraschade orentligt och hade så pass ont att jag inte kunde sova kommande natt.

Sen har jag rivit upp vänster underarm på en hög med stenar som tyckte att det var lämpligt att ligga just där jag skulle landa.

I övrigt är det väl det vanliga som mest inefattar lite blåmärken och ibland lite näsblod.

Skador
Sitter nere i Leksand. Ute är det nästan sommarvärme, så det är inte konstigt om man blir lite deprimerad. Skulle varit uppe i Riksgränsen, gått på massa härliga toppturer och grejer nu, men dessa planer gick i stöpet.
Körde nämligen in i en oansenlig liten fjällbjörk i Kittelfjäll för någon månad sedan. Fattar inte riktigt hur det gick till, åket var så fint, det hade kommit 2-3 dm nysnö, allting var nästan perfekt. Och så PANG! smällde jag i, strax under knäet tog det. Skenbenet av, och en en fraktur upp mot knäet i smalbenet. Läkarna säger att jag i bästa fall kan börja cykla till midsommar. På slät och fin väg. Hur lång tid det tar tills jag får hoja omkring på riktigt vet jag inte.

Tidigare har jag brutit en arm, men på den tiden var jag ett blåbär på brädan, så det räknas väl inte riktigt?

Skador
när jag var i st moritz var sikten ca 10 meter så det kändes tryggast att inte åka utanför pisten då. Fast det var ändå en halvmeter puder i backen som föll den dan.

Skador
tycker man får småskador hela tiden, men de går över rätt fort. vinterns skadeskörd (vila en vecka sen var det bra igen) bestod av knä ont, först det ena sen det andra, tummen och pekfingret har inte läkt när jag tänker efter, men ljumsken och ryggen gick över. det gör ont att åka bräda..

Skador
Jag åker inte bräda... men däremot vurpade jag hårt i ett dirtjump på 9 meter med cykeln. låg på akuten 7 timmar. fick BARA kraftig hjärnskakning.. skallen klarade sig från frakturer och jag fick inga blödningar. tack vare hjälmen. hade kanske inte kunnat åka varken cykel eller skidor igen :P

så.. KÖR MED HJÄLM!

Skador
åker inte bräda (skidor mkt bättre) men har inte gjort illa mej så mkt..har väl gjort illa benen nåra gånger och vissa hjärnskakningar..men annars är det bra

Skador
jag åker inte bräda. men min första skada fick jag när jag var 3 år!! jag åkte skidor i blötsnö och bröt benet. sedan dess bara lite småskador i knän och annat.

Skador
haft ganska mycket tur, det värsta som hänt mig är att jag stukat tummarna, kunde iåförsig inte hålla i ett glas nån månad, men det är inte så farligt jämfört med mycket annat. ryggskydd känns som en billig försäkring, hjälm likaså.

Skador
ja självklart har man skadat sig. spräckt revben och stukat höften är nog d värsta jag har gjort. men min min kompis har stukat nacken. hoho. men komihåg d mesta läker. :p

Skador
jag åkte skidor(vet att det snowboard åkare som ska svara)
en fin underbar dag i serre chevalier såg ett litet hopp på utsidan av pisten åkte dit.. (hoppet gick in till pisten igen)ser sen att det e en håla innan hoppet skidorna fastnar där jag flyger typ 3-4 meter handlöst framåt hade rätt gå fart i luften ramlar med huvudet först slår i det rejält... jag fick faktiskt bara en lättare hjärnskakning med hjälm på...utan hjälm så skulle det kunnat gått värre men jag säger som jibb-viktor...

KÖR MED HJÄLM DET BÄSTA SOM FINNS!!!;) jag vet att jag kan lite på dig

Skador
Hej.

jag hade sönder korsbandet och menisken i april.
väntar på att få operation i augusti. kanske kan åka bräda i februari 2005.

Skador
"Om man inte skadar sig så har man satsat förlite, men kom ihåg "Pain is weaknes leaving the body""
Kan man ju tänka till lite om det är värt det?

Har brutit ett ben i axeln samt fått en komplicerad fraktur i handleden, konstaterade att det inte var värt det!!! åker nu skidor istället!! (Har inte blivigt några värre skador sen dess) + att det är grymt mkt roligare!!

Skador
Säsongade i Mayrhofen 01/02 och i St. Anton 02/03. Den säsongen slutade med att jag hoppade runt på ett par illgula kryckor. Hade stukat foten, framför allt under brädåkning (nån annan som råkat ut för detta) så många gånger att foten blev blå och äggformad. Men näst sista veckan var det en halvmeter puder och då ville jag bara inte sitta hemma.

När jag kom hem visade det sig att två ledband på utsidan av högerfoten, var helt utslitna. Alternativen var att använda stora stödbandage (ortos), så fort jag ville idrotta för resten av livet eller operera. Valet var inte så svårt. Muskelaturen i foten är snart helt återställd och i vinter blir det garanterat både mer bräd- o skidåkning!

Skador
Har haft några lätta och en och annan större hjärnskakning, vridit sönder knät så det peka åt fel håll och som dom flesta andra, landat på röven så man inte kan gå på ett par dar, men det är ju bara att bita ihop och köra =D

Bästa var när jag skulle hoppa första gången och missbedömde fart och landning, landade på den isiga flatten med ansiktet före.

Skador
Körde en riktig fet luftfärd som en skadeskjuten iller förra vintern. Det slutatde med att ena lungan punkterades(lungsäcken lossnade från lungväggen). Med en operation som följd, där dom häftade fast lungsäcken mot lungväggen.

Annars så är det väl bara de vanliga skadorna, Nyckelben, handlederna, nackproblem, hjärnskakningar, trasiga ledband, diverse stukningar mm..

Mmmm... Mumma!

Skönt att man lever! (En säsong till) =)

Skador
Kändes faktiskt inte så farligt. Trodde jag hade fått en spricka i något revben bara. Men i bilen hem så gjrde det SATANS ont när man försökte andas. Så vi körde direkt till KS och där var det bara att lägga sig med lite syrgas och morfin.. Lång story, men dom gjorde fel ett par gånger så dom fick öppna upp sidan på bröstkorgen istället och så fick man ligga med dropp och en hel del andra sköna slangar in i bröstet. Men jag hoppas att jag är i gång till vintern igen.. He, he..

Skador
Rätt gammal tråd så det kanske inte är ngn idé att svara. Men förra säsongens skador var iaf dessa (brukar alltid hävda att jag aldrig skadat mig när jag åkt, fast jag tror att jag mest förtränger det innan varje ny säsong): Spricka i revben, smalben och knäskål, komprimerad ryggrad, rejält uttänjt ledband i axeln, inflammationer (tycker väl inte att det räknas som skada riktigt, men, men...) i ledbanden i knäna och i hälsenorna. En hjärnskakning är väl lite av obligatoriskt oxå, även om man har hjälm.

Skador
Jag har råkat ut för en hel del skador genom åren, de som behövt läkarvård är listade nedan.

armbåge, Fraktur, snowboard
fotled, Fraktur (tre brott, krävde operation), inlines
knä, korsbandskada, snowboard
knä, fraktur, snowboard
nyckelben, fraktur, snowboard

har dessutom fått hjärnskakning, samt sytt ett par gånger, men då har jag bara varit korkad.

alla frakturer läker och blir bra med tiden (med ev skönhetsfel). Korsbandskadan måste underhållas med träning för att jag ska kunna åka normalt (åker med ortos).

Tillbaka
Topp