Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skaffa randonnéutrustning efter 20 år på bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 936508" data-attributes="member: 35991"><p>Värt att tänka på kan vara att det är ganska stor skillnad på att gå uppför på ett par 188 och ett par 181. Men som du själv verkar ha listat ut så är pjäxor viktigare. Jag hade kollat på BD Factor, Titans eller någon av de liknande tur-pjäxorna med alpina utföregenskaper. Du tröttnar snabbt på att gå uppför i "vanliga" pjäxor och det kan lätt förta glädjen av att vara ute på tur.</p><p></p><p>Jag skulle säga att det här med att en rocker skida känns kortare förutsätter att man har åkt en del på skidor utan. Längden avgörs mer av smak,teknik och ändamål än din storlek. Jag hade i ditt fall satsat på 181, för att de blir smidigare och mer förlåtande (bra när man inte är riktigt van) och skönt när man är trött i benen efter några timmar uppför.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 936508, member: 35991"] Värt att tänka på kan vara att det är ganska stor skillnad på att gå uppför på ett par 188 och ett par 181. Men som du själv verkar ha listat ut så är pjäxor viktigare. Jag hade kollat på BD Factor, Titans eller någon av de liknande tur-pjäxorna med alpina utföregenskaper. Du tröttnar snabbt på att gå uppför i "vanliga" pjäxor och det kan lätt förta glädjen av att vara ute på tur. Jag skulle säga att det här med att en rocker skida känns kortare förutsätter att man har åkt en del på skidor utan. Längden avgörs mer av smak,teknik och ändamål än din storlek. Jag hade i ditt fall satsat på 181, för att de blir smidigare och mer förlåtande (bra när man inte är riktigt van) och skönt när man är trött i benen efter några timmar uppför. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skaffa randonnéutrustning efter 20 år på bräda
Tillbaka
Topp