Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skaffa randonnéutrustning efter 20 år på bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chelweg" data-source="post: 937964" data-attributes="member: 131730"><p>Hej. jeg har selv skiftet fra snowboard til randonee ski for 15 år siden efter at have gennemført Haute route på snowboard og jeg er aldrig kommet tilbage på brædtet <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" />.</p><p></p><p>Min erfaring er at lette ski og bindinger er en meget stor fordel opad. Check f.eks. vægten hos sport-conrad.de som ofte nævner den i produktbeskrivelsen. Jeg Kan anbefale atomics ski som ofte er meget lette. En bredde omkring 100 er rimelig all round og et rimeligt kompromis mellem vægt og flyt syntes jeg. Hvis du går meget i hård sne ville jeg evt. vælge en lidt smallere ski, men ikke under 90. F.eks. er atomic access i 181 en meget let ski, 100 under foden og meget meget nem at køre i off pisten, hvis du ikke skal køre alt for stærkt og hvis sneen ikke er meget hård.</p><p></p><p>Dynafits bindinger er lette og stærke. De kræver som andre har skrevet, specielle randonee støvler, f.eks. Dynafits egne støvler eller Scarpas, Men rigtige randonee støvler er alligevel langt det bedste at gå i, og vejer også mindre, så jeg ville anbefale dynafit med randonee støvler, hvis du har pengene. </p><p></p><p>To delte stave som kan forlænges er en stor fordel, specielt når det er fladt, men man kan sagtens begynde uden.</p><p></p><p></p><p></p><p>God fornøjelse.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chelweg, post: 937964, member: 131730"] Hej. jeg har selv skiftet fra snowboard til randonee ski for 15 år siden efter at have gennemført Haute route på snowboard og jeg er aldrig kommet tilbage på brædtet :-). Min erfaring er at lette ski og bindinger er en meget stor fordel opad. Check f.eks. vægten hos sport-conrad.de som ofte nævner den i produktbeskrivelsen. Jeg Kan anbefale atomics ski som ofte er meget lette. En bredde omkring 100 er rimelig all round og et rimeligt kompromis mellem vægt og flyt syntes jeg. Hvis du går meget i hård sne ville jeg evt. vælge en lidt smallere ski, men ikke under 90. F.eks. er atomic access i 181 en meget let ski, 100 under foden og meget meget nem at køre i off pisten, hvis du ikke skal køre alt for stærkt og hvis sneen ikke er meget hård. Dynafits bindinger er lette og stærke. De kræver som andre har skrevet, specielle randonee støvler, f.eks. Dynafits egne støvler eller Scarpas, Men rigtige randonee støvler er alligevel langt det bedste at gå i, og vejer også mindre, så jeg ville anbefale dynafit med randonee støvler, hvis du har pengene. To delte stave som kan forlænges er en stor fordel, specielt når det er fladt, men man kan sagtens begynde uden. God fornøjelse. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skaffa randonnéutrustning efter 20 år på bräda
Tillbaka
Topp