Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Skaljacka med extra vid krage?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1068872" data-attributes="member: 83225"><p>Haha! Det är egentligen ett tvådelat problem. Med luvan uppe vill jag kunna andas utan att blåsa rakt in i ett tyg som befinner sig tryckt mot munnen. </p><p></p><p>Med luvan nere vill jag helt enkelt kunna röra mig utan att ha något som skär in i halsen/hakan. </p><p></p><p>Alltså kan det vara så att vissa jackor klarar det ena men inte det andra osv. T.ex. fungerar min Arcteryx Theta AR från 2008 (luvan är separerad från kragen i denna) alldeles utmärkt med luvan nere och anständigt med luvan uppe. Denna börjar dock desintegrera nu och jag vill gärna att den ska fungera utmärkt även med luvan uppe. Många andra jackor fungerar bra med luvan uppe men går knappt att dra igen dragkedjan på med luvan nere, just för att hålet som krävs för mitt huvud ju är större än om bara ögonen ska se ut.</p><p></p><p>Edit: Och dessutom, det finns ju bevisligen vissa jackor som har en sådan här lösning att kragen går att öppna upp så jag är ju egentligen mest nyfiken om någon känner till några fler modeller än just gamla begagnade Settle. För varför ha det mindre bekvämt än man kan?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1068872, member: 83225"] Haha! Det är egentligen ett tvådelat problem. Med luvan uppe vill jag kunna andas utan att blåsa rakt in i ett tyg som befinner sig tryckt mot munnen. Med luvan nere vill jag helt enkelt kunna röra mig utan att ha något som skär in i halsen/hakan. Alltså kan det vara så att vissa jackor klarar det ena men inte det andra osv. T.ex. fungerar min Arcteryx Theta AR från 2008 (luvan är separerad från kragen i denna) alldeles utmärkt med luvan nere och anständigt med luvan uppe. Denna börjar dock desintegrera nu och jag vill gärna att den ska fungera utmärkt även med luvan uppe. Många andra jackor fungerar bra med luvan uppe men går knappt att dra igen dragkedjan på med luvan nere, just för att hålet som krävs för mitt huvud ju är större än om bara ögonen ska se ut. Edit: Och dessutom, det finns ju bevisligen vissa jackor som har en sådan här lösning att kragen går att öppna upp så jag är ju egentligen mest nyfiken om någon känner till några fler modeller än just gamla begagnade Settle. För varför ha det mindre bekvämt än man kan? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Skaljacka med extra vid krage?
Tillbaka
Topp