skaljacka med snölås som inte kostar skjortan!

• Trådstartare Trådstartare dcj
  • Start datum Start datum

dcj

Medlem
Hej

Är ute efter en skaljacka för skidåkning med snölås och ficka på ärmen men som kan tänkas ligga på max 3000.
tycker det är svårt att hitta! finns skaljackor som är bra för det priset men då ej avsedda för skidåkning och skidjackor för samma pris men som ej är skaljackor...

någon som vet något märke eller jacka som kan tänkas passa in i min budget?

tack på förhand!
David

http://tierra.se/rocketeer-active-jacket-m

Gore Tex Active, snölås, liftkortsficka samt rymlig passform. Rejäl för att vara Active Shell. Trodde nästan själv det var Pro shell när jag kände på jackan.

Annars får du kolla begagnat alternativt någon sida som kan sälja ut förra årets prylar.

Har för mig att CLWR skulle släppa en mer teknisk kollektion i vinter, och de brukar ju ha lägre priser än de flesta andra..
Kan även rekommendera att kolla igenom köp&sälj, finns alltid folk som vill ha det senaste som säljer av kläder i gott skick men förra eller förrförra årets färger.

Lånar tråden lite!

70% på Four Elements, man blir ju väldigt sugen!

Vad tror ni om dessa byxor?

FOLLOW PANTS

Har inte hört jättemycket om Four Elements produkter och material. Är det likvärdigt med tex Gore-Tex Pro shell?

Johan

Senast ändrad:
I briennan var det sympatex, vilket jag tyckte var minst lika bra som goretex. T o m bättre med avseende på hållbarhet och prasslighet, men inte lika lätt och tunt i gengäld. Numera har de något annat membran tror jag, men puren känns typ lika som jag vill minnas att briennan kändes när den var ny.
@Von_vettet kör en av deras jackor med det nya membranet, och han har verkat nöjd hittills.

dcj sa:
Hej

Är ute efter en skaljacka för skidåkning med snölås och ficka på ärmen men som kan tänkas ligga på max 3000.
tycker det är svårt att hitta! finns skaljackor som är bra för det priset men då ej avsedda för skidåkning och skidjackor för samma pris men som ej är skaljackor...

någon som vet något märke eller jacka som kan tänkas passa in i min budget?

tack på förhand!
David
Finns ett gäng på köp och sälj här på forumet. Min norröna narvik ligger bl.a där.
Mvh Danne

Tack för snabba svar!
Kollat lite på Burton [ak] 2L cyclic, någon som har erfarenhet av den? Gillade även jackan från Trew!

Senast ändrad:
Hasse_Lindborg sa:
Jibberisch sa:
Hasse_Lindborg sa:
De passar ju inte in på under 3000:-? http://www.skistore.se/sv/195_trewgear

Men de är snygga...
hm..trodde dollarna var billigare. Vad blir det i SEK? 3200? Man får prioritera =)
plus moms och tull? Och om de ens skeppar till europa då de har agentur i Sverige?
Om de har en agentur i Sverige behöver man väl inte beställa från USA? Antog mest att man konverterade priset för hint om svenska priset.

Jag misslyckades.

Dom e lite dyra då.

Jibberisch sa:
Hasse_Lindborg sa:
Jibberisch sa:
hm..trodde dollarna var billigare. Vad blir det i SEK? 3200? Man får prioritera =)
plus moms och tull? Och om de ens skeppar till europa då de har agentur i Sverige?
Om de har en agentur i Sverige behöver man väl inte beställa från USA? Antog mest att man konverterade priset för hint om svenska priset.

Jag misslyckades.

Dom e lite dyra då.
Priset stod på sidan jag länkade till?

Hasse_Lindborg sa:
Jibberisch sa:
Hasse_Lindborg sa:

Jag misslyckades.

Dom e lite dyra då.
Du är söt när du är irriterad Hasse :)

@dcj Ser väl mer ut som det där är skaljackor för allmänt utomhusbruk och inte specifikt för skidåkning. Saknar liftkortsficka t.ex.

Har själv som
@vattendroppe sagt en four elements settle-jacka, inga som helst problem med den! tycker den funkar bra, ganska tjockt skal skulle jag nog säga, men alla detaljer sitter bra känns inte som ett hemmabygge.

Hasse_Lindborg sa:
Jibberisch sa:
Hasse_Lindborg sa:

Jag misslyckades.

Dom e lite dyra då.
Ah, hehe såg inte den. Stod i kön på McDonalds under tiden. Med allt vad det innebär.

Skistore borde sänka priset på trewgear. Det är min åsikt.

Jibberisch sa:
Hasse_Lindborg sa:
Jibberisch sa:

Jag misslyckades.

Dom e lite dyra då.
Ah, hehe såg inte den. Stod i kön på McDonalds under tiden. Med allt vad det innebär.

Skistore borde sänka priset på trewgear. Det är min åsikt.
Men jag vill ju fortsätta få lön :'(

Bor du nära sthlm så finns ju alltid Norröna-outleten i Barkarby. Fjolårets färger men typ 40% billigare än ordinarie. Finns en del under 3kkr.

Schoobang sa:
Bor du nära sthlm så finns ju alltid Norröna-outleten i Barkarby. Fjolårets färger men typ 40% billigare än ordinarie. Finns en del under 3kkr.
okej, dom har peak där med va?
får se om man kan ta sig dit eller be nån ta en svängom :)
vilka modeller har norröna som är skidjackor? narvik, lofoten?

dcj sa:
Schoobang sa:
okej, dom har peak där med va?
får se om man kan ta sig dit eller be nån ta en svängom :)
vilka modeller har norröna som är skidjackor? narvik, lofoten?
Jo, även Peak och Haglöfs har outlets där.

Vad gäller Norröna så brukar de ha de flesta modeller men dock lite begränsningar i färger och storlekar. Har du S eller XL så har du mer att välja på. Jag köpte Narvik 2L Jacka där för typ 2300 förra året. Strl L.

@jibberish skärpning nu.

Som Hasse va inne på så skeppar TREW inte till Sverige, utan det är skistore som gäller här i Norden.
Grymma kläder!

Senast ändrad:
Rastavibrationer sa:
Nån som har testat CLWRs skalställ och kan säga hur kvalitén är?
Jag körde i CLWR i våras.

I dessa: https://www.clwr.com/products/falk-jacket/assymmetric-olive/
https://www.clwr.com/products/falk-pant/black/

Och hade absolut inget att klaga på. Sjukt snyggt, bra funktion och andas oxå fint när jag gick på topptur. Absolut inga problem med kvalitén på de 2 veckorna som jag använde de. Så jag kan gott rekommendera deras ställ.

Hasse_Lindborg sa:
Rastavibrationer sa:

Och hade absolut inget att klaga på. Sjukt snyggt, bra funktion och andas oxå fint när jag gick på topptur. Absolut inga problem med kvalitén på de 2 veckorna som jag använde de. Så jag kan gott rekommendera deras ställ.
Okej det låter fint, just att du får ett helt ställ för samma pris som bara en jacka hos andra märket är jäkligt bra. Hur är passformen/Stora i storleken? Ser rätt stort ut på bilder, alltså lite samma passform som Sweets mer baggy jackor.

Rastavibrationer sa:
Hasse_Lindborg sa:
Rastavibrationer sa:

Okej det låter fint, just att du får ett helt ställ för samma pris som bara en jacka hos andra märket är jäkligt bra. Hur är passformen/Stora i storleken? Ser rätt stort ut på bilder, alltså lite samma passform som Sweets mer baggy jackor.
De är rätt stora i storlekarna. Jag, i egenskap av hobbit, brukar tycka att Sweets jackor i medium sitter rätt bra, på colour tycker jag oftast att small sitter lite bättre.

Tillbaka
Topp