Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skandaldålig Skidtestarhelg!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="burgars" data-source="post: 830857" data-attributes="member: 33493"><p>Det är tyvärr bara att instämma.</p><p>Jag fick svaret att Katana inte fanns med eftersom de valt att sälja alla istället för att montera upp dem för demo...</p><p>K2 hade inte med ObSethed för det fanns inga kvar i Linköping (sverigelager?)! Hur tänker man då? En ny modell för året och man klarar inte av att spara en i varje längd? Inga Kung Fujas eller Hellbent heller. Båda nya för året.</p><p>En K2-rep tyckte att bindningen satt bra när jag prov-klickade i Hardside. Inte en mm med förspänning och han brydde sig inte alls utan sa nåt i stil med "For hilvete man!" (på danska, fast han var svensk, och dunkade mig i ryggen för nu hade jag ju sån tur att bindningarna passade utan en enda justering). Jag fick be honom att skruva fram hälbindningen TVÅ gånger!</p><p>Får de nån utbildning i det där eller är det upp till testaren att veta om bindningen är korrekt inställd? Hur kall ska man vara om händerna innan man inte behöver skruva?</p><p></p><p>Det var de mindre tillverkarna som gjorde helgen, precis som Robert säger. Både på service- och utbudssidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="burgars, post: 830857, member: 33493"] Det är tyvärr bara att instämma. Jag fick svaret att Katana inte fanns med eftersom de valt att sälja alla istället för att montera upp dem för demo... K2 hade inte med ObSethed för det fanns inga kvar i Linköping (sverigelager?)! Hur tänker man då? En ny modell för året och man klarar inte av att spara en i varje längd? Inga Kung Fujas eller Hellbent heller. Båda nya för året. En K2-rep tyckte att bindningen satt bra när jag prov-klickade i Hardside. Inte en mm med förspänning och han brydde sig inte alls utan sa nåt i stil med "For hilvete man!" (på danska, fast han var svensk, och dunkade mig i ryggen för nu hade jag ju sån tur att bindningarna passade utan en enda justering). Jag fick be honom att skruva fram hälbindningen TVÅ gånger! Får de nån utbildning i det där eller är det upp till testaren att veta om bindningen är korrekt inställd? Hur kall ska man vara om händerna innan man inte behöver skruva? Det var de mindre tillverkarna som gjorde helgen, precis som Robert säger. Både på service- och utbudssidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skandaldålig Skidtestarhelg!
Tillbaka
Topp