Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skandaldålig Skidtestarhelg!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 831102" data-attributes="member: 102471"><p>Japp jag kommer upp. Jo det gick fort att plocka ner. Men man var lätt trött efter dessa minus grader i tre dagar.</p><p></p><p></p><p></p><p>Ja det är ju ett av de få sätten att visa upp sig och sina produkter för allmänheten.</p><p></p><p></p><p>Om jag skulle ha betalat för att fixa skidorna efter helgen ett normalt verkstadpris i en random skidverkstad så hade denna skidtestar helg kostat Moment ca 5500:- i verkstads utgift enbart. Nu gjorde jag det till självkostnads pris på min fritid som tur är. Men det tog sina timmar. Den största skadan är nästan alla som tar av sig skidorna med den andra skidan. Tre kanter/belag skadade på det viset. Så tre test helger gånger 5500:- är ju 16500:- kronor det oxå då de flesta agenturer inte har en egen verkstad skulle jag tro.</p><p></p><p></p><p>Det har förmodligen med att göra vad som säljs i butik och vad som butikspersonal skall utbildas på. Då det är en skida som säljs mest så är det den som personalen skall kunna mest om helt enkelt och då blir den uppmonterad. Och då de redan är uppmonterade och fortfarande kostar en hel del pengar så är det självklart dessa som följer med.</p><p></p><p></p><p>Fattar inte riktigt vad du menade med detta?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 831102, member: 102471"] Japp jag kommer upp. Jo det gick fort att plocka ner. Men man var lätt trött efter dessa minus grader i tre dagar. Ja det är ju ett av de få sätten att visa upp sig och sina produkter för allmänheten. Om jag skulle ha betalat för att fixa skidorna efter helgen ett normalt verkstadpris i en random skidverkstad så hade denna skidtestar helg kostat Moment ca 5500:- i verkstads utgift enbart. Nu gjorde jag det till självkostnads pris på min fritid som tur är. Men det tog sina timmar. Den största skadan är nästan alla som tar av sig skidorna med den andra skidan. Tre kanter/belag skadade på det viset. Så tre test helger gånger 5500:- är ju 16500:- kronor det oxå då de flesta agenturer inte har en egen verkstad skulle jag tro. Det har förmodligen med att göra vad som säljs i butik och vad som butikspersonal skall utbildas på. Då det är en skida som säljs mest så är det den som personalen skall kunna mest om helt enkelt och då blir den uppmonterad. Och då de redan är uppmonterade och fortfarande kostar en hel del pengar så är det självklart dessa som följer med. Fattar inte riktigt vad du menade med detta? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skandaldålig Skidtestarhelg!
Tillbaka
Topp