Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skandaldålig Skidtestarhelg!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 831707" data-attributes="member: 83225"><p>Kanske dags att flytta över den här diskussionen till "semantik-tråden"... Jag blir varje gång bara så nyfiken på resonemangen som förs här. Med väldigt stor säkerhet så vågar jag påstå att Hasse i andra trådar har hävdat att vi alla ska handla våra skidor av butiker i Sverige, eftersom det kostar dem så mycket att ha skidtestarhelger och annat. Logiken bakom detta börjar ju nu bli ganska svår att förstå. Om jag är intresserad av exempelvis Kuro, och åker på skidtestarhelg för att prova den så visar det sig att Völkl bara har med dussinskidorna för de ger mest klirr i kassan. Detta borde ju innebära att jag med gott samvete kan handla mina Kuros hos Conrad, eller varför skulle jag betala massa extra för att den grå massa ska få bättre service när jag själv inte får nån service?</p><p></p><p>Och ni som hackar på Jeffa, det finns kanske även lite andra teorier kring att driva ett lyckosamt företag. Man måste satsa för att ha chansen att vinna nåt, men kan liksom inte basera sin marknadsföringsbudget på vad man garanterat kommer kunna sälja direkt. Kika på Red Bull, de gick inte med vinst på åtminstone de första 20 åren...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 831707, member: 83225"] Kanske dags att flytta över den här diskussionen till "semantik-tråden"... Jag blir varje gång bara så nyfiken på resonemangen som förs här. Med väldigt stor säkerhet så vågar jag påstå att Hasse i andra trådar har hävdat att vi alla ska handla våra skidor av butiker i Sverige, eftersom det kostar dem så mycket att ha skidtestarhelger och annat. Logiken bakom detta börjar ju nu bli ganska svår att förstå. Om jag är intresserad av exempelvis Kuro, och åker på skidtestarhelg för att prova den så visar det sig att Völkl bara har med dussinskidorna för de ger mest klirr i kassan. Detta borde ju innebära att jag med gott samvete kan handla mina Kuros hos Conrad, eller varför skulle jag betala massa extra för att den grå massa ska få bättre service när jag själv inte får nån service? Och ni som hackar på Jeffa, det finns kanske även lite andra teorier kring att driva ett lyckosamt företag. Man måste satsa för att ha chansen att vinna nåt, men kan liksom inte basera sin marknadsföringsbudget på vad man garanterat kommer kunna sälja direkt. Kika på Red Bull, de gick inte med vinst på åtminstone de första 20 åren... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skandaldålig Skidtestarhelg!
Tillbaka
Topp