Skåning vill bli grym

K2Ste

Ny medlem
Skåning vill bli grym
Tjena!

Jag är en skånsk student, medelgod på att åka, som vill bli grym på skidåkning (park och offpist). För det krävs övning så jag vill veta vart jag kan åka mycket utan att det tar för mycket på plånboken (får 2500/månaden). Har full utrustning, så bara resa och liftkort som kommer kosta.

Tips?

Skåning vill bli grym
Skåne är ju fan helt platt och för 2500:- kommer du inte långt, om du inte liftar =)

Börja studera i Österike.

Senast ändrad:
Skåning vill bli grym
Hehe ja för 2500 får du väl en 15 skiddagar i isaberg/månad ;) Annars ta en 5000:-resa till alperna varannan månad eller nåt.

Skåning vill bli grym
simon_l sa:
Hehe ja för 2500 får du väl en 15 skiddagar i isaberg/månad ;) Annars ta en 5000:-resa till alperna varannan månad eller nåt.
Beklagar där men Isaberg tar ju ut samma priser som sälen typ! Med tanke pà hur mànga danskar som betalar det sà verkar det lönsamt.

För att svara pà fràgan sà rekommenderar jag dataspelet jibberish.

Senast ändrad:
Skåning vill bli grym
Skåningar rippar, blir alltid ifrånkörd av en del av dem.. Tungt när man är smålänning.

Ditt bästa bett är nog att åka till alperna, är ju mer eller mindre lika nära och tar lika lång tid som att åka norrut. Gör lite säsonger så du drar ifrån de där norrlänningarna sen :)

Skåning vill bli grym
Ulricehamn? För långt?

- Tänkte inte på att det inte ligger någon snö där för tillfälet X/

Senast ändrad:
Skåning vill bli grym
Hoppa av plugget och flytta till Alaska! Jobba på någe oljefält sommartid (tjänar satan med pengar) och år sönder bergen på vintern... Stanna där 10 år och när du kommer hem så lovar jag att du kör du om ALLA skåningar i skåne... :)

My point, det kostar pengar att åka skidor och vill du bli grym måste du åka mycket. Själv vill jag bara ha roligt :)

Skåning vill bli grym
Misstänker att du vill bli grym dvs inte elit. Tyvärr finns det nog ingen bra lösning här nere. Bor själv här nere under studietiden och närheten till parker och pist, ja allt som har med snö att göra är obefintligt om inte kylan kommer.
Mitt tips om du vill bli bra är att offra lite. 2500:-, då bor du hemma och har låga utgifter? Alla mina studievänner inkl jag själv jobbar extra och det blir minst 2 resor till alperna, några vändor uppåt. Alla högskolor brukare fixa billiga bussresor runt 4000:- för en vecka (boende,liftkort resa)
Ta gärna några timmar i en skidskola och finslipa teknik ( i alperna). Kostar runt en 500:- och då har du någon som påpekar dina brister ( alla kan bli bättre!)

Jag skulle starkt överväga att åka ner och vara skibum en termin. Vill du inte missa så mycket i skolan är gränsen ett alternativ (feb och framåt).

Billigaste stället för att träna offpist är polen. Fast där får du gå en bit för bra offpist (precis som gränsen).

Vad vill du träna i park? Big-jump eller box? Träna rails utan massa snö funkar. Skulle jag stannar här nere över sommaren så hade jag byggt ett vattenhopp. Glöm inte träna balans och studsmatta.

Allt blir vad man gör det till.

Tillbaka
Topp