patrikt
Medlem
Skarjärn till Salomon shift 2 - passar alla shift2-skarjärn?
Jag har läst denna artikel och även den engelska som länkas men de verkar äldre än shift2-bidningar.
Jag köpte armada arv 100 med salomon shift 2 efter denna tråden
och vill nu köpa skarjärn - kan jag välja vilken som helst som passar till någon shift2 bidning och klarar skidor som är 100mm i midjan?
Eller måste jag välja exakt salomons skarjärn med rätt bredd?
Alltså, är infästningen samma i alla shift2-bidningar?
Ser ut som en pinne på skarjärnet man trär in från sidan - enklast möjiga eller?
Någon som vill tipsa om bra skarjärn som passa till min rigg?
/Patrik
Hej!
Snabb och dum fråga; Hittade denna artikel om vilka skarjärn som passar med vilken bindning. Vill bara dubbelkolla med bättre vetande så jag fattar rätt: Om jag köper ett par Dynafit-järn kommer de passa både med mina ATK och Marker Alpinist?
Tack å bock!
Snabb och dum fråga; Hittade denna artikel om vilka skarjärn som passar med vilken bindning. Vill bara dubbelkolla med bättre vetande så jag fattar rätt: Om jag köper ett par Dynafit-järn kommer de passa både med mina ATK och Marker Alpinist?
Tack å bock!
- lmk30
- Svar: 9
- Forum: Freeride - Skidor
Jag köpte armada arv 100 med salomon shift 2 efter denna tråden
Funderar på nya skidor med bindning och funderar på Armada 94, 96 eller 100?
Pjäxorna jag redan har, är Lange XT3 130 free
Jag har åkt med pin/techbindning tidigare på hyrda skidor men funderar på en hybridbindning istället då jag i ärlighetens namn inte turar så mycket. Ska funka i pist (och kanske någon gång i parken) och pistnära offpist men om jag får feeling så ska jag kunna skinna upp också. Några gram extra spelar inte världens roll då jag inte turar heldagar uppför så jag måste inte ha pin-bindning..
Så vad ska jag köpa för hybridbindning som funkar till mina pjäxor?
Marker...
Pjäxorna jag redan har, är Lange XT3 130 free
Jag har åkt med pin/techbindning tidigare på hyrda skidor men funderar på en hybridbindning istället då jag i ärlighetens namn inte turar så mycket. Ska funka i pist (och kanske någon gång i parken) och pistnära offpist men om jag får feeling så ska jag kunna skinna upp också. Några gram extra spelar inte världens roll då jag inte turar heldagar uppför så jag måste inte ha pin-bindning..
Så vad ska jag köpa för hybridbindning som funkar till mina pjäxor?
Marker...
- patrikt
- Svar: 11
- Forum: Freeride - Skidor
Eller måste jag välja exakt salomons skarjärn med rätt bredd?
Alltså, är infästningen samma i alla shift2-bidningar?
Ser ut som en pinne på skarjärnet man trär in från sidan - enklast möjiga eller?
Någon som vill tipsa om bra skarjärn som passa till min rigg?
/Patrik