Skateboard vs Longboard

Skateboard vs Longboard
köp en "vertskate" typ 8,25, ett par breda indy truckar och ett set pinkpolkadots hjul, tror dom är 62mm 78 a , denna setup RULES!!!!!!!!!!!!!! jag kan bränna ner från en av sthlms högsta punkter som jag bor på men samtidigt olla bra , kickflips, miniramp ( reverts är lite drygt med 78or dock)
Den ultimata allround setupen <3

Skateboard vs Longboard
Asså, longboard är ju samma hela tiden om du väljer att bara åka :S Lika dant med en skateboard, väljer du att bara köra ollies eller kickflips så är ju det samma sak.

Men lär du dig standup 180-360, coleman slide, shuv-it osv så är ju det samma sak som att kunna sätta mängder trick på en glasspinne!

Däremot finns det ju klart fetare möjligheter till att sätta fler och olika trick på en skateboard, men det tar ju lite längre tid och mera arbete!

Personligen föredrar jag longboard och slides, bara för att jag är för fet och lat för att lära mig glasspinne =)

Skateboard vs Longboard
Saken är ju att det egentligen är helt olika sporter. Båda grejerna är ju skateboard, men det man gör på den skiljer ju sig ganska markant.

Det är ju som att skriva, jag vill börja åka skidor, ska jag satsa på jibb-utförsåkning eller längdskidor?

Tror du ska testa på båda och se vilket som faller dig i smaken, åk det som DU tycker är roligast. Om inget sen är roligt, skit i det. Många som skatar bara för att och det brukar sällan bli långvarigt eller kul!

Senast ändrad:
Skateboard vs Longboard
Det finns mycket att utvecklas i inom longboard. Det finns många olika inriktingar och även mycket tricks att lära sig:)

Skateboard vs Longboard
Kött eller Fisk?

Street skate är det som ligger mej närmast hjärtat.

Longboard är för dom som inte kan lära sej trick..;-)

PS....Inga tricks räknas om man gör dom utan fart.

STREET SKATE 4 LIFE :-D

Lycka till...PEACE

Skateboard vs Longboard
LITEFORTARE sa:
Kött eller Fisk?

Street skate är det som ligger mej närmast hjärtat.

Longboard är för dom som inte kan lära sej trick..;-)

PS....Inga tricks räknas om man gör dom utan fart.

STREET SKATE 4 LIFE :-D

Lycka till...PEACE
skateboard är för såna som inte vågar åka fort

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp