Ski touring Norge/Sverige

JonatanH

Ny medlem
Hejsan, då jag inte kommer kunna ta allt för mycket tid av för skidor pga skola/ekonomi detta året så har jag funderat på om man ska ta sig iväg och ski-toura i norge eller närliggande. Har spenderat en säsong innan att göra just detta i Kanada och undrar bara om det finns intresse för någon att följa med. Bil kan lösas och då splittar man bara kostnaderna för transport och sedan bor i fjällstugor/hotell och slipper liftkorts kostnader!
Såklart måste man ha någon slags erfarenhet inom detta och allt gear som krävs (survival, avi-kit osv)

Vid intresse skicka ett meddelande så kanske vi kan lösa en vecka eller något med fantastiskt puder och back-country!

Mors! Det här lät ju intressant. Pluggar också och har inget emot att skippa liftkortskostnaderna. Liftburet är kul men föredrar helt klart topptur. Har just gått över till tech och har inget emot långa dagar. Har åkt hyfsat mycket, gjort en säsong och diverse resor, och tar mig ned på de flesta ställen.

Som sagt, hade vart kul om det gick att få ihop något, stort som smått. Bor förövrigt i Göteborg.

// Johan

Senast ändrad:
Tjena

Låter intressant, för mig skulle april-maj i Norge vara väldigt attraktivt bor för övrigt i skåne så kan hämta upp i götet på vägen upp.

Kul att så många är intresserade av det, har inget direkt datum satt utan mer spontant när folk kan och kanske då det kommit lite puder också! Har fullt upp nu men ska börja kolla runt var som passar bäst och kanske är lättast/roligast att börja med i Norge då jag själv aldrig åkt där. Har någon av er erfarenheter av touring i norden eller kanske åkning generellt i Norge?

Hade varit kul att börja bolla lite idéer om plats/datum osv!

// Jonatan

Tillbaka
Topp