Skibag för skidor på 165 cm

Alexandros!

Medlem
Hej!
Jag ska åka till Åre på slutet av vecka 3. Jag har köpt nya skidor med en längd på 165 och letar nu efter en bra skidväska som även får plats med pjäxor och en hel del grejer. Hade först tänkt mig att gå på dakines fallline roller 175cm men det visade sig att dens riktiga mått är 185cm känns inte som att jag behöver 20cm extra häng. Vad rekommenderar ni att skaffa?
Har tänkte på en douchebag då man kan rulla den till perfekta längden men 2799 är lite dyrt för den extra funktionen.
mvh
Alexandros

En snowboardväska.

(Men, risken finns att du kommer ångra köpet den dagen du vill ha med dig något annat än ett par renodlade slalomskidor. Som vi alla vet är det optimala antalet skidor = nuläge +1.)

De flesta tillverkare av raceskidor har fodral för slalomskidorna som brukar vara 170-175cm långa (fodralen alltså).
Kan vara lite svåra att få tag på men kolla med din lokala affär som förmedlar utrustning till din lokala alpinklubb.
Som alla vet är det optimala antalet skidfodral = nuläge +1
:cool:

Dakines low roller 165 bör väl kunna funka bra. Jag fick t o m i en dupraz 178cm snowboard där med endast lättare våld, så du har lite att växa i också.

Hej!
Jag ska åka till Åre på slutet av vecka 3. Jag har köpt nya skidor med en längd på 165 och letar nu efter en bra skidväska som även får plats med pjäxor och en hel del grejer. Hade först tänkt mig att gå på dakines fallline roller 175cm men det visade sig att dens riktiga mått är 185cm känns inte som att jag behöver 20cm extra häng. Vad rekommenderar ni att skaffa?
Har tänkte på en douchebag då man kan rulla den till perfekta längden men 2799 är lite dyrt för den extra funktionen.
mvh
Alexandros
Finns på Blocket för bra pris såg jag

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: The Douchebag skidfodral https://www.blocket.se/vi/94509818.htm

Tex den :)

Alpingaragets skidfodral är 175 cm och går att expandera till 195 cm. De är inte så blodigt dyra heller. Skidorna får däremot inte båda vara för breda då blir det svårt att dra igen dragkedjan. Det gick inte med mina BC Atris + K2 Mindbender 99. Alltså ett par 108 mm samt ett par 99 mm, fick istället stoppa i mina pistskidor + mina 99 mm breda skidor i samma fodral. Då fungerade det att stänga skidfodralet.

Douchebag!

Som tidigare nämnts så brukar ens quiver successivt utökas. Att begränsa/anpassa sig efter dagens utrustning brukar i slutändan bli dyrare 😊

Kolla runt på exempelvis blocket. Alternativt möjligheten till att fynda nu under mellandagsrean

Mvh

Alpingaragets skidfodral är 175 cm och går att expandera till 195 cm. De är inte så blodigt dyra heller.

Alpingaragets skidfodral är 175 cm och går att expandera till 195 cm. De är inte så blodigt dyra heller.

Jag vill minnas att denna saknar hjul.
Nu kanske inte TS har det på sin kravlista 🤔

Jag köpte denna. Den går att ställa in på olika skidlängder.

Tillbaka
Topp