skibumkompis sökes

sarix

Ny medlem
skibumkompis sökes
Hej!

tänkte köra en liten kontaktannons här då jag söker någon/några sköna personer för säsongen. Själv känner jag att jag inte kan köra en hel säsong iår pga jobb och annat, men kom på lite nu i sista minuten att jag måste få åka av mig, så tänkte helt enkelt åka upp i februari (behöver inte vara exakt) och stanna en månad.. Tanken är att bara pumpa puder, festa och helt enkelt ha semester en månad. Är det någon som tänker i samma banor som mig så kan jag lova att jag är en grym reskompis. Är mest inne på valle, anton, chamonix, saalbach eller verbier men är öppen för det mesta. själv är jag en tjej på 20år som har tänkt mig att åka skidor i princip varje dag men är även rätt glad i afterski och utekvällar.
Så bara att skriva en kommentar här eller skicka pm!

/ en tjej vars vänner inte är så tokiga i snö

skibumkompis sökes
Hej du! Jag går fortfarande i gymnasiet så har inte möjlighet till en hel säsong... Men jag har precis som dig, kompisar som inte riktigt känner samma passion för snö som jag, så ifall du någon gång känner för åksällskap så hör av dig så kanske vi kan hitta på något!

/ Allt gott, Maia

skibumkompis sökes
Hej!
Hur går det för er två? Jag är själv sugen på nått liknande men saknar likasinnade här hemma. Jag skulle gärna dra iväg nån månad till Schweiz eller Österrike. Vad sägs?

skibumkompis sökes
Hej!
Låter som om vi har samma problem, ens kompisar på hemmaplan är inte så skidsugna! Jag tänkte inte heller vara borta en hel säsong men kanske 1-2 månader, har inte bokat något med är också inne på Verbier, Cham, Montgenevre/Sestriere, st anton. När hade ni tänkte åka? Hur vill ni bo? Typ billigt som fan eller lägga en slant på någon fräscht?
:)

skibumkompis sökes
Heyooo!
Precis… ungefär… vad jag tänkt mig också. Jobbar i Norge och får max ledig drygt två veckor i början av februari (uppåt tre veckor slutet av jan-mitten av feb) och vill åka ned men alla mina skidintresserade vänner säsongar i sverige/jobbar så är också solo.
Är också en tjej på 20.
Vill gärna åka mycket skidor, helst endel offpist, och är sugen på afterski. En liten längre semester alltså.
Kvittar i princip helt vart det är. Har bara varit nere en vecka två gånger tidigare och då båda gångerna i Italien, så kanske helst något annat land, annars är jag inte särskilt kräsen.
Vad för slags boende vore lämpligt då? The more the merrier tycker jag, och har absolut inga krav på eget rum eller någon speciell standard och sånt. Har backpackat i Australien så mina behov är ganska låga.
Är dock väldigt outbildad på hur man hittar något okej boende? Vet någon nån bra sida man kan reka på så hjälper jag gärna till med det!?

/ Clara

skibumkompis sökes
Helloo, jag är en tjej på 21 som vars vänner har lite skidintresse eller är upptagna hela vintern. Jag är sugen på att åka ner några veckor för att leta härlig offpist, sköna typer och bra afterski. Är öppen för de flesta orter och har inga jättehögakrav på boende. Fler i samma sits eller tips?
Helen

skibumkompis sökes
Hej hej!
Tänkte dra ner 2-3 månader för att åka skidor och ha det fint:-) Planen är att åka i mitten/slutet av januari men jag kan inte riktigt bestämma mig vart jag vill åka;-) Just nu pendlar jag mellan st Anton och val thorens...men är rätt öppen eftersom jag åker ned själv. Jag är 25 år, pluggat klart och känner att jag behöver ha det bra och åka skidor några månader i vår :-) Är det fler som är i samma sits och har lust att "snacka ihop sig" ?
Maja

skibumkompis sökes
Kan varken erbjuda resekompis eller förslag på sådana, men om ni inte vill supa bort er totalt så kanske ni borde sikta på de ställen som fått någon vettig snö - västra/södra alperna dvs.

Hoppas ni får det jävla gött, hade varit all over this shit om inte plugget klampat in och skitit över alla säsongsplaner.

skibumkompis sökes
Jag kommer åka till Morzine vecka 16 så ifall någon är på så skriv till mig! Hade varit döroligt med lite sällskap ner :)

skibumkompis sökes
Hej! Jag är verkligen skitsugen på att dra ner och åka lite skidor i någon månad i februari-mars! Jag är en 20årig tjej från Göteborg. Har inga snösugna vänner alls så om någon fortfarande är intresserad så är jag extremt på! Jag kan tänka mig i princip vilken ort som helst. Har inte jättemycket erfarenhet av alperna!

Tillbaka
Topp