Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skibumma Nordamerika eller Alperna som första
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="File" data-source="post: 951492" data-attributes="member: 33588"><p>jag och tejen skaffade visum via canada-sweden youth exchange program, det delas ut 500 st om jag kommer ihåg rätt. Ansökningsavgiften var 1000 kr tror jag och man måste uppfylla vissa krav osv, iom det får du stanna ett år samt arbeta med det mesta, (arbete inom vård,barn och vissa andra kräver speciella intyg om jag minns rätt)</p><p></p><p>Budget beror mycket på vad du har sedan innan och hur spartanskt du tänkt leva. Vi ligger på 55k /skalle</p><p>utan bil inräknat. Kan låta som det är mycket men ska tillägga att vi inte direkt haft det knapert. Tex så åkte vi till Edmonton i 3-4 dar och kollade in gallerian, sen åker vi även till chicago och stannar där en vecka. Ska väll tillägga att vi hade ALL skidutrustning sedan tidigare.</p><p></p><p>Ort vet jag inte om det ens är lönt att tipsa om då det finns lika många som delar min åsikt som är emot den. Bra skidorter både revelstoke och kicking horse tror inte du blir missnöjd om du väljer ena eller andra. Jag har då hursomhelst haft en kanonsäsong här i Kicking!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="File, post: 951492, member: 33588"] jag och tejen skaffade visum via canada-sweden youth exchange program, det delas ut 500 st om jag kommer ihåg rätt. Ansökningsavgiften var 1000 kr tror jag och man måste uppfylla vissa krav osv, iom det får du stanna ett år samt arbeta med det mesta, (arbete inom vård,barn och vissa andra kräver speciella intyg om jag minns rätt) Budget beror mycket på vad du har sedan innan och hur spartanskt du tänkt leva. Vi ligger på 55k /skalle utan bil inräknat. Kan låta som det är mycket men ska tillägga att vi inte direkt haft det knapert. Tex så åkte vi till Edmonton i 3-4 dar och kollade in gallerian, sen åker vi även till chicago och stannar där en vecka. Ska väll tillägga att vi hade ALL skidutrustning sedan tidigare. Ort vet jag inte om det ens är lönt att tipsa om då det finns lika många som delar min åsikt som är emot den. Bra skidorter både revelstoke och kicking horse tror inte du blir missnöjd om du väljer ena eller andra. Jag har då hursomhelst haft en kanonsäsong här i Kicking! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skibumma Nordamerika eller Alperna som första
Tillbaka
Topp