skibums? höra av er!

Artodeto

Ny medlem
skibums? höra av er!
Tja.
Nu har jag äntligen fått tag i en lägenhet i Verbier!!
Verkar som om det finns en plats över.
hör av er om någon ensam stackare har lust att hänga på.

Skii safe, Ciao

Senast ändrad:
skibums? höra av er!
Hej! Vart hade du tänkt åka? Jag och en kompis vill ner till alperna, men tycker det är svårt att hitta jobb.. har typ inga pengar sparade ännu.. :( känns som man behöver ett litet startkapital om man bara ska dra ner.. har du sparat ihop massa cash eller?//Malin

skibums? höra av er!
CrazyMac...
Jag har inga direkta planer på var jag ska åka, beror på var boendet finns. :P
Jobb är inga problem, det går lätt att fixa där nere om man ligger på lite.
Man kan ju räkna med att man behöver pengar till att leva i ca 1-3 veckor innan man får jobb. Kan ju klart gå snabbare eller långsammare också.
Jo jag har lite sparat samt endel jag kan låna från om pengarna skulle gå mot sitt slut.

skibums? höra av er!
ok, har du vart där nere förr eller? Jag har två kompisar som fått jobb i serre chevalier.. skulle va ball å dra dit! Vart där? Själv har jag aldrig vart i alperna.. bara säsongat i norge.. hur mycket pengar tror du man kan behöva spara ihop?
peace

skibums? höra av er!
jag har varit nere och hälsat på säsongare i Chamonix ett antal ggr men har aldrig varit i serre chevalier. man klarar sej säkert på 10-15k i några veckor. man behöver ju inte leva särskilt lyxigt innan man fått nått jobb :) hehe
Chill out

skibums? höra av er!
najj lyx e inget jag har i planen.. bara man har ett liftkort å tak över huvet är jag nöjd! :P
Hur går d för dig med dina planer? hittat nåt? yao

skibums? höra av er!
jag vet inte riktigt än. kan börja spika planerna först efter helgen. har lite saker här hemma jag måste klara upp innan. hur går det för dej? har du hittat nått? Cho

skibums? höra av er!
najj inte hittat nåt än.. men jag längtar ju till snön nu alltså! har öppnat ett sparkonto idag i syftet att spara pengar till vintern.. dock har jag inga pengar att spara än men jag jobbar på det! :P sysslar du med annars då? tjaoo

skibums? höra av er!
jaa, d e klart! "ni" kanske bara blir "jag" men men.. jo jag vill åka ner, men just nu har jag noll pengar.. men ska spara så mycket jag kan nu! När drar du ner då? tjo

skibums? höra av er!
tjao! var inne på alpservices hemsida nu.. najs att man kan få hjälp genom dom! Läste om nån "bum-buss" som skulle åka 2 december.. e d den du åker med eller? vore ju lite skoj att dra ner med den :P

skibums? höra av er!
Hej, jag har precis bestämt mej för att hänga på Thomas_E, här på freeride, och några till ner till Verbier. Finns en plats över om du är sugen.
Om någon annan är sugen är det bara att höra av er! behöver en till så först till kvarn :D
Ciao

skibums? höra av er!
Tjo! Verbier alltså? Har ni fått jobb där eller söker ni på plats? När och hur åker ni ner? Finns det bara plats för en person eller kan man klämma in två små tjejor = Jag och min kompis anna? :P

skibums? höra av er!
CrazyMac, jag är ledsen med det verkar bestämt som om boendet är fullt nu.
Men blir det Verbier för er så hör av er så ses vi säkerligen i backen.
Skii safe, ciao

skibums? höra av er!
är det inte bättre att ni skriver inlägg i varandras gästböcker istället för att "bumpa" upp denna tråden som bara verkar beröra er två? =)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp