Skicka skidor från verbier till sverige

Ironlady sa:
Kolla in www. billigtpaket. se :) Har själv använt dem till att skicka skidor och det var heller inte så farligt dyrt... och JA skidorna kom fram utan problem med upphämtning och utkörning! :)
Jobbar du för företaget eller har någon koppling dit? Måste fråga då tråden är 8 år gammal och ditt första inlägg rekommenderar ett företag.

ok! Mellan vilka orter skickade du skidorna och vilket fraktbolag blev det i slutändan? och vilket pris blev det med upphämtning?

Från Gällivare till Verbier, Schweiz tur och retur och det var UPS som transporterade dem. Dock finns inte UPS uppe i Gällivare så det var en underleverantör där och UPS resten av vägen :) Vi lämnade dock skidorna på hotellet i receptionen till upphämtning när vi skulle hem, men fungerade fint med färdig printad fraktsedel. Kostade knappt 1000 kr dit och 2000 kr hem igen inkl. allt.. Gick ganska snabbt så lätt att planera.

Wow!!!
3 000 kr enbart för skidfrakten......
Jag brukar pröjsa runt 2 000 kr för en flygbiljett med Swiss och då får både jag och skidorna åka med för det priset.
Men o ärlighetens namn är det ju bara mellan Arlanda och Geneve/Zürich så transfern kostar ju också.
3 000 var ju ända från Gällivare till Verbier o tillbaka.

Jag tryckte i tre par i ett dubbelfodral och åkte ner till tågstationen i Martigny och lämnade in dom.Så dom fick åka tåg hem (Göteborg på den tiden). Det gick inte fort men billigt var det. Det här var för ett helt gäng år sen, men det kanske funkar idag med. Smidigt då jag åkte direkt från Verbier på en längre resa och skidorna låg att hämta på tåggodset när jag kom hem.
Lev väl, gråt inte.
Eder C

Tillbaka
Topp