skicka skidor till österrike

micke_moj

Ny medlem
Beställde i söndags ett par salomon gun 188 med griffon från sport conrad, förväntade mig att det skulle skickas på måndagen vilket dem inte gjorde, idag sitter jag fortfarande och väntar på att dem ska skicka paketet. Jag har en biljett beställd till den 17e som tar mig till innsbruck vilket gör att skidorna måste vara framme på torsdag senast.

Jag mejlade sport conrad och frågade när dem skulle skickas och svaret blev "vi vet inte men någon gång denna vecka". Så det blir alltså ett litet problem om dem inte kommer fram i tid. och ja det var lite klantigt att beställa så tätt inpå men man måste ju våga chansa ibland

Någon som har skickat skidor mellan österrike och sverige förrut, bästa sätt, billigast?

Ring och snacka med dom istället! Ser det mörkt ut så kan du ju alltid ändra till adressen i österrike och få dom direkt dit istället. Men maila inte, ring vill man ha ett snabbt och rakt svar så är mail det absolut sämsta ever.

Ringde och svaret blev att dem skickas idag eller imorgon, då borde dem hinna fram till linköping innan torsdag känns det som. Dem kunde ändra adressen till österrike som sagt men då måste bindningarna monteras där nere och har hört mycket ont om österrikiska arroganta montörer (vet ju dock inte själv). hehe är i en position jag inte riktigt vill vara i just nu!

Tillbaka
Topp