SkiCross / Vinterland2003

Wolfhorner

Medlem
Hallå skidåkare!

Vi är några skidåkare från Uppsala och Stockholm som tänkte dra runt på SkiCross tävlingar i vinter. När skidåkning tenderar att vara en dyr sport undrar jag om det finns fler som ska ut och tävla? I så fall kan man tänka sig ett samåkande till tävlingarna.

Det är dax att spö dom gamla rävarna.

Jag kan redan nu passa på att tipsa om Vinterland2003. Tävlingen kommer att anordnas i mars av EFAC - "Ebony Flying Action Circus" i Sunnersta och vara en Ski- och BoarderCross tävling.

/Wolf

ska vinterland bli en skicrosstävling!!!!!varför inte bigair i slottsbacken, som bevisligen har varit en mycket uppskattad tävling????

kan nån utförligt beskriva SkiCross, har ju en viss aning om vad det är men har aldrig satt mig in i sporten...ser dock roligt ut!
//bison.

Eftersom vi ordnat tre lyckade Big Jump tävlingar vill vi göra något nytt i år. SkiCross är enligt mig det tuffaste på länge inom skidsporten.

För er som inte känner till tävlingsformen kan jag berätta att fyra skiiers/boarders/mtb:ers etc tävlar i en motorcross liknande bana utför ett berg. Först i mål får tjejen.

Tillbaka
Topp