skid-brallor

Snajgel

Ny medlem
skid-brallor
är det nån som vet några bra skid-brallor.. dom ska helst gå upp lite, typ till bröset, hängslen (självklart)
slitstarka och inte för dyra..
nån av dom där GoreTex-varianterna..
kanske..

skid-brallor
Jag har ett par SOS byxor i Entrant XT II, jag trivs väldigt fint med dem, har bara åkt två veckor med dem, men de är de skönaste byxor jag haft.
Jag vet inte riktigt vad de heter, men de är mörkblå med klarblåa detaljer. De går upp till mellan naveln och bröstet. De är väldigt vattentäta, jag har inte märkt nån skillnad mot Gore-Tex t ex. Dessutom är de lite tunnt fodrade, de är alltså något mellan skalbyxor och vanliga. De har fyra fickor, två i midjan, en längst ner på högra benet. En bak. Mina kostade 2200 kr när jag köpte dem förra året. Föresten, snölåset är rätt smart utformat och starkt...
Byxorna är lättade med specialspännen för axelbanden.. :-) Blixtlås längst ner ca 2 dm upp på benet, bak.
Dessutom är där ett bälte i midjan, så man kan välja att ha dem som midjebyxor med häng, något som jag aldrig provat... *puuuh*

Först tyckte jag det var lite dyrt, men de är klart prisvärda!!!

Mvh/Johan

skid-brallor
Kör med north face´s braller i bergsklättrar modell (vet ej namnet). Ok dom e kanske lite i dyraste laget men dom e ta mej fan oslagbara. Ett plus oxå för öppningen i röven (bra på många sätt, om det blir för varmtt. ex
dom har oxå hög och bra midja.+ oxå för öppningen på sidan (hela vägen)
det enda minuset är de ngt för smala nederdelarna+snölåsen, i alla fall för mej (prova med pjäxor innan köp)

skid-brallor
Moonstone Sauvage Bibs
Suverän passform med förstärkta, förböjda knän, stor bröstficka och benfickor!! Just benfickorna är otroligt smarta! Relativt dyra, men värda varenda sekin.

Tillbaka
Topp