Skid- och pjäxköp - Hemsedal eller Sälen?!

sumsaR2

Ny medlem
Hola!

Sitter i en underlig sits. Har klämt en hel del lagg i mina yngre dar, men legat på latsidan sen sju år. Har sedan dess rest runt, men främst mot sydligare breddgrader och således skidfria stränder. Genom omständigheter, infall och pengatörst överraskade jag mig själv med att skriva på säsongskontrakt i Hemsedal och sitter nu här uppe, redo för en säsong med jobb och en jävla massa skidåkning - galet kul!!

Problemet är som följer: TIll mitt förtret fick jag veta att mina gamla pjäxor slängts under nån lagerrensning, och jag känner att mina Nordicaskidor från -00 inte riktigt håller måttet längre. De är smala och fan inte mycket skurna, och då jag inser att jag nu vill ta min åkning till ny nivå (och dessutom mörsa puder en hel del förhoppningsvis) är det läge för nya skidor och pjäxor.

Jag är fattig, och behöver hitta något prisvänligt, vilket är minst sagt svårt i Norge. Således vänder jag mig nu till er. Vad föreslår ni? Jag är rädd för att köpa nåt paket för typ 3500 här som kanske inte håller måttet riktigt i längden, om jag kan dra över till typ Sälen eller nåt och tjacka bättre grejer för samma pris. Tjänar man i kvalitet/Sparar i pengar på att dra över gränsen och köpa grejorna, eller är det bara att bita i den sura plånboken och köpa här på plats?

Eller ska man köpa pjäxor här, så att man kan pröva innan/juster i butik vid behov, och sedan köpa skidorna på nätet? I så fall, kan någon rekommendera bra hemsida?

Alla tips och idéer välkomnas hjärtligast!

Tack!!

Hejsan! Är också i hemsdal mnu.
Grejjerna är defintivt billigare i sverige, men du får nog bättre pris i göteborg än sälen!
Och för 3500 totalt så får du räkna med instegsgrejjer vad gäller både åjäxor och skidor, eller rättare sagt, nått av de.
Vettiga pjäxor kostar ju bara de 3-5000. skidor samma eller mer.
Fundera du över om du inte kan öka din budget till 7-10 tusen.
Annars är de nog beg som gäller!
Du har ju 15% i några butiker om du har säsongskort, men de är förmodlingen billigare i sverig ändå.

Lycka till med köpen!

Hallå!

Jag rekommenderar att bestælla grejer från sport-conrad. Billigaste alternativet. Annars kan du høra i sportshopen i AlpinLodgen om de har några av førra årets grejer kvar. Dessa får du till 50%!

Vad vill du ha för typ av skida?
Jag har ett par K2 Seth 189cm till salu! Åkt väldigt lite på dom!
Runt 2000kr. Finns i Hemsedal!

Besök Stadium Outlet i Sälen. F.d. Sporttältet. Minst 40% på Alla skidor. Vet inte exakt vad dom har men jag vet att dom har några Head Mojo 94 för 4800 som jag skickade dit före jul. Hoppas dom har fått dom nu.

JonasBeckman sa:
Ok, kan vara intressant! Vet inte om de ligger lite väl över min kapacitet (80kg, åkt en hel del, men är ingen puderkung...än =). Medföljer bindningar, eller är det bara skidorna?

sumsaR2 sa:
JonasBeckman sa:
Ok, kan vara intressant! Vet inte om de ligger lite väl över min kapacitet (80kg, åkt en hel del, men är ingen puderkung...än =). Medföljer bindningar, eller är det bara skidorna?
Det är bindning på också!
Jobbar i Hyran på Lodgen och har skidorna där också! Du får gärna provköra dom!

JonasBeckman sa:
sumsaR2 sa:
JonasBeckman sa:
Det är bindning på också!
Jobbar i Hyran på Lodgen och har skidorna där också! Du får gärna provköra dom!
Sweet, det vore ju verkligen asgrymt!

Kommer jobba nu i några dagar (bor i Ulsåk), men ska försöka ta mig upp runt mitten av nästa vecka. Jobbar du hela nästa vecka i uthyrningen?

Tillbaka
Topp