Skid- och Snowboardfilm finns att ladda ner här!

rief

Ny medlem
en BigT production: 09XX

som DVD finns att ladda ner på BBB 10-mbit lina:

FTP:
ip: callahan.campus.luth.se
login: bigt
pass: 09xx

Eller klicka på länken.
ftp://bigt:09xx@callahan.campus.luth.se/09XX-BiGT-DVD/

ca 1,4 gb stor, så var beredda!

Ligger som .iso, och sedan som .vob dvdfiler..
Alltså: Skapa virtuell enhet med daemontools eller ngt annat. Eller Bränn ut med ditt brännarprog.. Sedan öppnar ni med ett dvdprogram t.ex Powerdvd.
Där har ni menyer och extras m.m.

Höj volymen och njut!

09xx
Visst är det ni som ligger bakom Stritstajl: Lekplats lulä
samt badkrukor 1 & 2?

vad är .mds filen till för?

du skulle inte kunna lägga någon form av sample någonstans också? så man kan snabbkolla lite hur den verkar vara?

.mds-filen innehåller bara information om hur iso-filen ska öppnas/brännas, ungefär... Samma som att .cue-filen hör .bin-filen. Det är .mdsfilen som man öppnar i program..

Ska höra om någon annan har tid att fixa sample, har ganska dåligt med tid själv..

Mm, ett sample vore bra. Har ingen lust att sitta o tanka 1.42 GB med 0.5 Mbit ADSL för ingenting...

Den va godkänd för att vara en "hemmagjord" film. Men lite tråkigt att ni var på nästan samma ställen hela tiden. Men men...godkänd va den.

Vafan ska man öppna med för program? Kan inte öppna med varken windows media player eller quicktime!!!

linan:
Ja vi vet att det saknas variation i åkningen=)
Vi hade tydligen inte orkat få ihop nog med raw footage... Är i princip bara filmad under några dagar i följd i gränsen.. trots att vi jobbade där uppe hela säsongen.. Men största vikten av hela projektet hamnade ju som klippningen..

Men det är bara att lära sig av misstagen och göra det bättre under den här säsongen.. men det blir nog olika soloprojekt och inte bara big t...

Tyckte ni som sett den att dvd-menyerna funkade, att de var lätta att förstå osv?

Surfbuss: låter som att servern kanske slogs av, provade du flera gånger?

Jag ser fram emot kommande filmer.
Menyerna funka bra, men kanske ska ha något enklare teckensnitt nästa gång.

Helt klart sevärd iaf, ännu ett lyckat hemmaprojekt även om åkningen inte var direkt storlagen eller proffesionell men det var väl inte målet ;)

Menyerna tycker jag funkar sådär, var lite svåra att läsa(?)
För övrigt tycker jag att bildkvaliten var ganska kass med tanke på att filmen var så stor.

Gött jobbat iaf.
Schysst att lägga med extramaterial ;)

Joye:
Om bildkvalitén är dålig så beror det på kamerorna och inte kvaliten på själva mpegfilmen.. Vissa av dvkamerorna vi använde är ganska gamla så det beror ju på det. Har aldrig tänkt på det själv, är väl van att det ser ut så där..

hm alla delar i filmen ska vara interlace:ade så vitt jag vet...
borde man inte se horisontella streck hela tiden om man inte dealat interlacing?
fast det kanske man gör=) nu blev jag ganska förvirrad...

jag tror också att flatljus spelat ganska stor roll i sänkningen av bildkvalitet..

Kredit till Linkan!! Den karlen är då inte rädd, och har själv kommit på fler sätt att landa på än det finns riskorn i Kina...

hars: tror också att du kanske kan ha någon mindre bra codec som förstör det hela...

hmm, skeptisk till det, men jag hade lite problem att få igång filmen, varken powerdvd eller bsplayer svalde filmen, men då kommer ju vlc till räddningen. fan, man kan alltid lita på vlc.
jag tror det beror på att filmen är interlacead (eftersom ni gjorde den för dvd-spelare, kolla på på tv mao) och jag kollade på filmen på min skärm. då blir det de där små taggiga strecken. om man kollar på filmen på en tv kommer antagligen inte strecken att synas.

filmen ÄR i lite dålig kvalitet, vilket inte beror på codecs hos tittaren. man ser (om man vet vad man skall titta efter) att det är filmat med en kamera med lågt antal pixlar. samt att den är lite illa interlaced.

men filmen i sig är grym! mycket vilja och glädje.

Nej nej jag har alltså laddat ner allt.. bara de att när kag mountar och spelar med power dvd så kan jag kolla i ca 15 minuter. Sen slutar filmen?

okej. jag har suttit och tankat eran film inatt och kom till 1 gb när den la av.. nu är servern nere :(? whats happening?

Efter lite datorproblem så kan man nu få ner filmen på:

ftp://bigt:09xx@130.240.197.149

Passa även på att ladda ner "dandruff". Bygger på samma material men med lite mer effektfrossa.

Ha det

Tillbaka
Topp