skid tips!?

mackeloo

Ny medlem
skid tips!?
tja!

är en kille på 13 år som är en medelgod till en lite duktigare parkåkaren. Jag vill ha en bra parkskida som får kosta max ca 4500kr. ge länkar eller affärer där det bästa priset finns.

p.s. vill att bindningar ska följa med.:)

skid tips!?
Åk/gå till din närmsta skid butik och känn på skidorna. Om dem känns sköna och så, då är det bara o köpa dem. Men om du bara tänker jibba runt i parken o sånt, så rekommenderar jag Line Mastermind. Grymt bra skida. Men om du däremot ska köra både hopp o rails o kanske lite BC så köper du Armada Ar7 eller Coda. :)

skid tips!?
OatMealMannen sa:
Men om du bara tänker jibba runt i parken o sånt, så rekommenderar jag Line Mastermind. Grymt bra skida.
NEJ! Inte någon bra skida. Alldeles för mjuk och faktist för lätt också. Jag körde med dom nu i början av denna säsongen tills dom gick sönder. Väldigt fladdriga om man kör hyfsat fort, och det känns inte alls stabilt i hopp med dom. Speciellt inte när man snurrar.

Bytte upp mig till ett par AR7or som jag gillade sjukt mycket bättre! Jag rekommenderar AR7orna eller Line Afterbang.
Afterbang är lite lättare och lite mer lekfull än AR7orna. Hade jag varit du skulle jag ha valt Afterbang! :)

skid tips!?
OVesterlund sa:
OatMealMannen sa:
Men om du bara tänker jibba runt i parken o sånt, så rekommenderar jag Line Mastermind. Grymt bra skida.
NEJ! Inte någon bra skida. Alldeles för mjuk och faktist för lätt också. Jag körde med dom nu i början av denna säsongen tills dom gick sönder. Väldigt fladdriga om man kör hyfsat fort, och det känns inte alls stabilt i hopp med dom. Speciellt inte när man snurrar.

Bytte upp mig till ett par AR7or som jag gillade sjukt mycket bättre! Jag rekommenderar AR7orna eller Line Afterbang.
Afterbang är lite lättare och lite mer lekfull än AR7orna. Hade jag varit du skulle jag ha valt Afterbang! :)
True that!

Tillbaka
Topp