Skidakning i Adelboden, Grindewald eller Murren.

• Trådstartare Trådstartare CR58
  • Start datum Start datum
C

CR58

Guest
Ar det nagon som har koll pa vilken ort som har dom intressantaste aken runt Interlaken i Swiss denna tid av sasongen. Funderar pa att aka nagonstans dar i nasta vecka.

Ar det Adelboden, Grindelwald, Murren eller kanske nagon annan ort som har mest varierad akning och ett mangsidigt lift system. Vi soker en mysig by och blandad pist/offpist akning.

Har inte ak pa nagon av orterna sa all info uppskattas av nagon som sitter inne med kunskapen jag onskar jag hade om namda orter.

Tack pa forhand.

Murren/schilthorn har flertalet ganska intressanta sekvenser. Men sist vi var där cirka 1 mànad sen sà var snökvaliten miserabel även uppe ifràn toppen.

Adelboden borde ligga för làgt med tanke pà senaste tidens varma fönvindar. Var dock ruskigt bra för 1.5 mànad sen (precis efter halvmetersdump).

Grindelwald. First sidan ligger helt i sol vilket gör att det borde vara som en stor sorbet. Pà Männlichen borde det finnas flera bra àk om man har koll pà var det varit skugga.

Alla àsikter är ur ett offpistperspektiv. För pistàkning sà rekommenderar jag Adelboden dà de verkar sköta pisterna bäst av dessa 3 orter.

Även Hasliberg/Meiringen är värt ett besök en dag om ni är i trakterna av Interlaken. Jag ska dock erkänna att jag inte har en aning hur det är där i dagsläget. Var där en dag för några vintrar sedan och fick några fina åk i allt puder som hade fallit då.
//H

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp